מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משפחה ומלחמה

מפגש במסגרת התכנית
לוח תמונות משותף
כיצד השיגה אימא שלי כלב במלחמת לבנון

סבתא שלי מצד אימא (נילי) מספרת על חוויותיה במלחמות. הסיפור של סבתא מתחיל במלחמת ששת הימים. סבא היה במלחמה בעזה. באותו זמן לא היו טלפונים ניידים והרבה זמן סבתא לא שמעה דבר ומאוד דאגה לו. כאשר סוף סוף סבא הצליח להתקשר, הוא אמר לסבתא שכאשר הוא ישתחרר הם יתחתנו! וכך היה: בחתונה צנועה מאוד סבא וסבתא התחתנו.

אחרי כמה שנים נולד גיא, דוד שלי. כשגיא היה בן שלוש פרצה מלחמת יום כיפור. גם במלחמה זו עוד לא היו טלפונים ניידים. הצבא חילק גלויות שעליהן היה כתוב: "חייל, אנא כתוב הביתה ורשום מען מלא וברור", וכך התגלה  שסבא סופר חובב מוכשר, למרות שהוא כלכלן וסטטיסטיקן ממשלתי, ועל אף שבחייו הוא ידוע כאיש של מספרים ולא של סיפורים: הגלויות הראשונות של סבא היו פשוטות וללא סיפורים. אחרי כמה גלויות סבא התחיל לכתוב סיפורים על עכבר בשם זיסי שנמצא איתו בטנק.

כשנה אחרי מלחמת יום כיפור נולדה אימא שלי, נילי. למזלה לא היו מלחמות בילדותה. כשנילי הייתה בת שמונה, סבא נשלח למלחמה נוספת (מלחמת לבנון). נילי ניצלה את השהות הממושכת שלו בלבנון ושיכנעה את סבא לאמץ גורת כלבים שמצאה. הגורה הזו קיבלה את השם 'דאצ'י' והייתה בבית של סבא וסבתא 14 שנים.

כיום יש לסבתא חמישה נכדים. שני זוגות תאומים לנילי ולגיא והבכור ואני (נילי התגרשה מהאימא השנייה שלי, לגיא יש בת זוג בשם דאפי ולנילי יש בת זוג חדשה בשם מיקה).

הזוית האישית

רוחמה יצחקי השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי עידו גפן. התכנית נערכה בבית הספר מגן בתל אביב, התשע"ט.

מילון

מען
בית, כתובת.

כלכלן
כלכלן הוא בוגר תואר אקדמי בכלכלה או במנהל עסקים עם התמחות במימון, העוסק בתחום כלכלי במסגרת מקצועית או אקדמית. תחום הכלכלה באקדמיה מוגדר על פי רוב כמדע החברתי החוקר את פעילות כלכלית כדי להשיג הבנה של התהליכים הקובעים את הייצור, הפצה וצריכה של סחורות ושירותים במשק. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”כאשר סוף סוף סבא הצליח להתקשר, הוא אמר לסבתא שכאשר הוא ישתחרר הם יתחתנו“

הקשר הרב דורי