מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משחקים

מעיין ויונתן עם רוזיטה
משחקים בחבל
מעיין ויונתן מראיינים את רוזיטה על ספורט ואורח חיים בריא

רוזיטה מספרת שבצעירותה נהגו היא וחבריה לשחק בכדור עף, בכדור רגל ובפעילויות ספורטיביות שונות. כמו כן היא מספרת על משחק בו מכניסים תמונה ומנסים לפגוע בה עם גולה.

הם שיחקו במשחק דומה המזכיר מאוד את המשחק רמי-קוב, קראו לו ברוקו. בדרך כלל רמי קוב הוא משחק חשיבה לשניים עד ארבעה שחקנים, המבוסס על אריחי משחק צבעוניים.

בכל פעם התכנסו בבית של חבר, המשחק היה משחק בזוגות, כל זוג מפסיד הוחלף בזוג אחר, כך עשו תחרות בין כל הבתים בהם שיחקו והמנצח זכה בכרטיס טיסה לישראל.

בנוסף לכך רוזיטה אהבה מאוד לרקוד ולהשתתף בפסטיבלים.

בילוי נוסף שלהם היה ביקור בבית קולנוע. יצאו בקבוצה לצפות בסרטים ועד היום היא שומרת על קשר עם 14 חברותיה מארגנטינה.

שאלנו את רוזיטה: "מה דעתך על המשחקים של הילדים היום? אילו יתרונות ואילו חסרונות את מוצאת בהם? רוזיטה: "פעם לא היו משחקי קופסה למשל אני הכנתי לעצמי בובת סמרטוטים" או שרוזיטה לקחה אונייה והניחה אותה על המים ברחוב. מה שהיה פעם ולא קיים היום זה משחקי רחוב. אלא היום זה הכל משחקי מחשב והקשר כמעט מנותק.

המשכנו לשאול: מה היית משנה היום?- "אנחנו צריכים יותר לקרוא ולכתוב ולא הכל דרך המחשב אלה לפתח מעט את המוח שהראש לא ישן ולפתח מיומנויות אחרות".

בקשנו מרוזיטה: תני לנו עצות למשחקים חדשים- "לתקשר בין אנשים לא במחשב פנים אל פנים וזה גם גורם לפיתוח הזיכרון. ע"י המשחק אני חושב על המהלך של השכן."

מילון

כדורעף
כדורעף הוא ענף ספורט תחרותי ואולימפי של משחקי כדור, בו משחקות שתי קבוצות במגרש המורכב משני חלקים ואשר באמצעו עוברת רשת שמפרידה בין שני חלקי המגרש. המטרה במשחק היא לגרום לכדור לפגוע במגרש היריב, תוך העברתו מעל הרשת דרך תחום המעבר (האנטנות). כל קבוצה יכולה לגעת עד 3 נגיעות, מסוגים חוקיים מסוימים בכדור, כדי להעביר את הכדור לקבוצה השנייה מעל הרשת דרך תחום המעבר.

ציטוטים

”עד היום היא שומרת על קשר עם 14 חברותיה מארגנטינה“

הקשר הרב דורי