מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

משבר לניצחון

סבא ואני באחד הימים בו אסף אותי מהגן
סבא בנישואי חברים
איך צמח סבי מקושי וכאב לניצחון והצלחה

סבא שלי אליהו (אלי, וכמו שהנכדים קוראים לו "סבי") הוא הסבא הכי מיוחד בעולם כולו – ולא רק אני אומר זאת, אין אדם זר שפוגש אותו ולא אומר מיד – "סבא כזה עוד לא פגשתי!"

ילדות קשה והתמודדות

סבי  נולד למשפחה בת עשרה ילדים, להורים עולים חדשים קשיי יום. עד גיל 10 התגורר סבי עם משפחתו בקסטל, בבית צנוע. לאחר מכן עבר עם משפחתו למושב אבן ספיר, בו הוא מתגורר עד היום. המעבר למושב לא היה קל, כי אז היה מדובר בישוב מבודד, ובאותן שנים לא הייתה תחבורה ציבורית טובה כמו היום. אבא של סבא עבד כל היום מחוץ לבית, וסבא עזר לאימא שלו לפרנס את המשפחה, גם באמצעות אחזקת המשק החקלאי שלהם (גידול תרנגולות לצורך שיווק ביצים ומטעי פירות). בבוקר, עוד לפני הלימודים בבית הספר, היה הולך לעבוד בלול, ובצהרים אחרי הלימודים במטעים.

בתיכון למד והתגורר בפנימיית עין כרם. בכיתה י', באמצע הלילה, בא מנהל בית הספר לחדר בו ישן והודיע לו כי אחיו הגדול ממנו, בן ציון (בנצי) נהרג במלחמת ההתשה. מכיוון שפוצצו את הבונקר בו שהה, הוא נהרג בגלל חוסר אוויר ומחנק. הטרגדיה הזו של המשפחה הייתה קשה מאוד וההורים של סבי לא התאוששו ממנה. במשך שנה היה הבית באבל כבד, ואז קרה למשפחה אסון נוסף: שנתיים לאחר מכן נהרג אביו בתאונת דרכים, ואימא של סבי, סבתא רבתא פהימה, נפצעה. גם הפעם הגיע מנהל הפנימיה באמצע הלילה והודיע לסבי על האסון. מאחר שאמו של סבי נאלצה לגדל ולפרנס תשעה ילדים לבד , סבי חזר מיד הביתה, דחה את השירות הצבאי ועזר בפרנסת הבית. לאחר שנתיים ובאיחור התגייס סבי. גם בעת שירותו עזר כל הזמן בפרנסה ובחינוך אחיו. אפילו שהוא לא היה הבכור, הוא היה הסמכותי והמוביל בבית (וככה הוא עד היום).

נישואין, עיסוק והצלחה

לאחר שנה של שירות צבאי השתחרר סבי והתחתן. מאז התחיל לעבוד כעצמאי עזר ותמך תמיד באמו ובאחיו הצעירים. סבא שלי בנה דירות רבות ופרויקטים רבים בארץ. הוא החכם באדם – איש יקר ואהוב על כולם, ואני מאחל לו בריאות ושנהנה ממנו עוד שנים רבות מאוד. הוא הקים משפחה מאוד מאוחדת ואוהבת – וכולנו תמיד סביבו – באהבה גדולה ושמחה גדולה.

הזוית האישית

איל: תכנית הקשר הרב דורי חיברה ביני לבין סבי מאוד מאוד. למדתי מהמפגשים הרבה מאוד דברים חדשים על סבי.

מילון

בנדיט
1. מי שעובר על החוקים, עבריין, פושע 2.צעיר אלים ואגרסיבי, פרחח. (מילוג)

פאטוך
מבולבל ומבולגן.

אֶבֶן סַפִּיר
אֶבֶן סַפִּיר הוא מושב בפרוזדור ירושלים, המשתייך לתנועת המושבים. נקרא על שם ספרו של השד"ר רבי יעקב הלוי ספיר, מחבר "אבן ספיר" שנכתב בשנת 1864, המתאר את דרך חייהם ומנהגיהם של יהודי תימן במאה ה-19. על שמו של ספיר נקרא גם נחל ספיר. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”לא בכוח אלא במוח“

”אין אדם זר שפוגש אותו ולא אומר מיד – "סבא כזה עוד לא פגשתי!“

הקשר הרב דורי