מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מרובע ברונקס לבית חב"ד באלון מורה בשומרון

הסבא הרב יהודה רובין
פעילות בית חב"ד עם ילדים
לאחר שהכרנו מקרוב את חב"ד עברנו לאלון מורה ופתחנו בית חב"ד לשומרון כולו.

שמי ארלין פאי רובין, נולדתי בנוי יורק ברובע ברונקס להוריי משה ולנה אנדרסון.

למדתי בגן שהיה ממוקם מתחת לבניין שלנו, בשכונה שכולה יהודית ומעבר לרחוב סאבלק היה בית ספרי -מרחק של חצי שעה הליכה מהבית. השתתפתי במחנות הקיץ של "ציונים" שם למדתי קצת על יהדות וציונות. בגיל המכללה הבנתי שזה לא התכלית של החיים והחלטתי לעלות לארץ. עליתי בשנת 1969.

הכרתי את בעלי שכבר התחיל את תהליך החזרה בתשובה והוא עלה לארץ. לפניי כשעליתי לארץ הגעתי ליודפת, שם התאהבתי באדמה של הארץ ונטעתי עצים. ההורים והדודים הגיעו מחוץ לארץ לחתונה שהתקיימה בארץ. ילדנו הראשונים נולדו ביישוב יודפת אשר בגליל. בעקבות החזרה בתשובה עזבנו את יודפת ועברנו לקשת שברמת הגולן.

דרך בעלי הגעתי לחב"ד. בקשתי מהרבי ברכה לבריאות של אבא שלי וקיבלתי ברכה, ובתוך הברכה הייתה גם ברכה ללידה. הברכה הייתה ללידת בתנו אדל. מכתבים אלו שמורים אצלי עד היום. הגענו לכפר חב"ד שם היכרנו את חב"ד מקרוב. כעבור כמה שנים עברנו לאלון מורה ופתחנו בית חב"ד לאזור השומרון כולו. שם גם נולדה בתנו אדל שהיא אמה של דבורה לאה.

בית חב"ד בהנהלת בעלי הרב יהודה, חולש על כל יישובי לב השומרון: שכם, יצהר, איתמר, הר ברכה, קריית נטפים, נופי נחמיה, רבבה, יקיר, נופים, חוות גלעד, רחלים.

בחג החנוכה פועל בית חב"ד בקרב החיילים המשרתים בלב השומרון. עיקר הפעילות מתמקדת בבסיס "חטיבה מרחבית (חטמ"ר) שומרון", אשר מאכלס אלפי חיילים ושוטרים.

תמונה 1

הזוית האישית

דבורה לאה קלעצ'י מביאה את סיפורה של סבתא ארלין על הדרך שעשתה המשפחה מרובע ברונקס לבית חב"ד באלון מורה בשומרון.

מילון

אלון מורה
הוא ישוב בשומרון, סמוך לעיר שכם. הקמת אלון מורה לוותה במאבק ממושך של מייסדיו במשך כשבע שנים, עד לקבלת אישור ממשלתי ליישוב. במהלך שנים אלו התגבשה תנועת גוש אמונים, שריכזה את הפעילות האזרחית ליישוב שטחי יהודה שומרון וחבל עזה. נכון לשנת תשס"ט מונה היישוב 1,315 תושבים.

יודפת
יוֹדְפַת הוא מושב שיתופי הנמצא בגליל התחתון, צפונית לאתר בו הייתה מצויה העיר הקדומה יודפת, 22 ק"מ דרום מזרחית לעכו ו־9 ק"מ צפונית לציפורי. שייך למועצה אזורית משגב. יודפת הוא היישוב המערבי ביותר ברכס יודפת (יטבת), עליו מצויים גם היישובים אבטליון, יחד והררית.

ציטוטים

”זכינו להכיר את חסידות חב"ד להמנות על שלוחי הרבי. “

הקשר הרב דורי