מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מראשוני כפר סבא

מיכל וסבתא אורה
סבתא אורה, סבא אליעזר וביתה של אורה ברפת המשפחתית
קורות חייה של סבתא אורה בכפר סבא

נולדתי בכפר סבא יוני 1943 להורים שהיו ציונים, היינו משפחה מאוד מלוכדת. גדלתי עם  אחות ושני אחים צעירים ממני. כפר סבא הייתה אז מושבה קטנה, מסביבה היו פרדסים וחולות שיחקנו שם מחבואים ועוד הרבה משחקים, בחצר שלנו היה עץ תות שמאוד אהבנו לטפס עליו ולאכול תותים. הורי היו מהרפתנים הראשונים בכפר סבא, הייתה לנו רפת גדולה ומפוארת, עבדנו ועזרנו להורי בכל עבודות המשק, החוויות היו שנולדה עגלה או עגל. היה לנו שובך יונים ואהבנו לשחק ולרכב על החמור ולרוץ אחרי הכבשים. התחנכתי בגנים ובבתי ספר בכפר סבא, שירתתי  בצבא במקום סודי ומעניין. לימים התחתנתי עם סבא דני ניצול שואה, נולדו לנו בת ובן, שרון ואביעד, הקמנו את משפחתנו החמודה(וכך ניצחנו את הרוע).

אימא שלי הגיעה בגיל תשע לארץ וכל המשפחה גרו בחדר אחד. היא סללה כבישים ועבדה בפרדס. הייתה לי דודה בשם חיה שבגיל שש עשרה עלתה ארצה והביאה את כל משפחתה מפולניה, היה מאוד קשה. דודה חיה הייתה ממקימי הכובש ולאחר מכן עלו על הקרקע והקימו את קיבוץ רמת הכובש ליד כפר סבא, ומאוד אהבתי לבוא לדודה שבקיבוץ לשחק בפרדס, לשחק ברפת ולשחות בבריכה.

אני מאוד אוהבת את המדינה שלי ואנחנו חיים בצניעות.

בתמונות: שטח בית ספר סורקיס בעבר שהיה בבעלות משפחתה של אורה, סבא אליעזר, בית ספר סורקיס כיום.

תמונה 1
תמונה 2
תמונה 3
תמונה 4
תמונה 5
תמונה 6
תמונה 7

תמונה 8

מיכל וסבתא אורה על רקע הבית של סבא אליעזר כיום:

תמונה 9

הזוית האישית

סבתא אורה: "בשבילי זו הייתה חוויה נפלאה גם להכיר סבתות וסבים ולשמוע סיפורים שונים( הרי אנחנו פה מכל התפוצות) וגם לבקר בבית ספר סורקיס בו לומדים הנכדים שלנו."

מיכל: "מאוד נהניתי להשתתף בתכנית, התקרבתי עוד יותר לסבתא, שמעתי ממנה סיפורים חדשים והיה מאוד מעניין. אני רוצה עוד."

מילון

כפר סבא
כְּפַר-סָבָא היא עיר במחוז המרכז בישראל. היא הוכרזה כעיר בשנת 1962. שטחה כ-14 קמ"ר, ובשנת 2017 התגוררו בה כ-108,061 תושבים על 37,613 בתי אב[2]. כפר-סבא היא מרכז מנהל, מסחר, חינוך ושירותי רפואה של אזור דרום השרון, ויש בה מרכז תעשייה גדול. העיר חברה בארגון פורום ה-15.

ציטוטים

”שטח בית ספר סורקיס בעבר שהיה בבעלות משפחתה של אורה, סבא אליעזר“

הקשר הרב דורי