מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

סבא מאיר הוא הבן הבכור של מושב בית מאיר

סבתא רבתא מרים ובידה מאיר בן שנתיים וקצת ודובי בן חודשיים
סבא נולד במושב בית מאיר
המקרה שקרה בילדותו - כמעט ושרף את אחיו

סבא מאיר נולד בשנת 1950במושב בית מאיר.

סבא מאיר הוא הבן הבכור של מושב בית מאיר

 רקע – מושב בית מאיר

"בֵּית מֵאִיר הוא מושב במועצה אזורית מטה יהודה, צפונית לבית שמש, באמצע יער הקדושים. המושב הוקם בידי הפועל המזרחי בשנת 1950. נמצא על דרך בורמה, אשר חיברה את ירושלים עם השפלה במלחמת העצמאות עברה לידו. משלט שמורת המסרק, היום אתר נוף וטבע, שוכן בקרבתו. במושב, שהפך ליישוב קהילתי, יש 140 משפחות שמתפרנסות בין השאר ממקצועות חופשיים באזור ירושלים.

סבא נולד במושב בית מאיר – ויקיפדיה

תמונה 1

כשסבא מאיר היה בן שלוש במושב בית מאיר  – הוא היה הבן הבכור של המושב, ואחיו הקטן, דובי היה בן שנה, הם נשארו לבד בבית. מאיר הקטן למד באותו יום להדליק גפרורים. אחיו דובי בן השנה עמד במיטתו והתבונן במעשי האח הגדול. מאיר מצא קופסת גפרורים והתחיל להדליק אותם בזה אחר זה. החדר היה מלא שמיכות וכריות פוך ולפתע אחזה בהם האש ותוך דקות ספורות החדר נמלא עשן. היה יום חורפי ולכן החלונות היו סגורים. מאיר הבין את חומרת המצב ורץ לחפש את אימו מרים, (הסבתא רבתא שלי שנפטרה לפני שנה וחצי) ואחרי דקות ארוכות מצא אותה וצעק "אש! אש!". סבתא מרים הגיעה ממש בשניות האחרונות כשדובי הקטן התחיל להכחיל.

דובי ניצל והיום גם הוא סבא ועובד כמדריך טיולים. סבתא רבתא מרים תמיד אמרה שמזל שסבא מאיר היה תינוק פיקח שהבין כבר בגיל שלוש שמתרחש אסון גדול. טוב שסבא שלי חכם אבל אסור להניח גפרורים בהישג ידם של ילדים קטנים.

סבתא רבתא מרים ובידה מאיר בן שנתיים וקצת ודובי בן חודשיים

תמונה 2

 

הזוית האישית

הקשר הרב דורי  של דניאל יחד עם סבא מאיר בבית ספר עמיטל.

דניאל סלע: מוסר השכל – טוב שסבא שלי היה ילד חכם, אבל אסור להניח גפרורים בהישג ידם של ילדים קטנים.

אני מלמד את סבא להכין מצגת לפסח

מילון

בית מאיר
בֵּית מֵאִיר הוא מושב במועצה אזורית מטה יהודה, צפונית לבית שמש, באמצע יער הקדושים. המושב הוקם בידי הפועל המזרחי בשנת 1950. נמצא על דרך בורמה, אשר חיברה את ירושלים עם השפלה במלחמת העצמאות עברה לידו. משלט שמורת המסרק, היום אתר נוף וטבע, שוכן בקרבתו. במושב, שהפך ליישוב קהילתי, יש 140 משפחות שמתפרנסות בין השאר ממקצועות חופשיים באזור ירושלים. ויקיפדיה

ציטוטים

”סבא מאיר הוא הבן הבכור של מושב בית מאיר“

הקשר הרב דורי