מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקרה עצוב במשפחתנו

אני וסבתי
תמונה שסבתי הייתה צעירה
זהו סיפור על אח של סבתי שנהרג בפסח...

שמי אלמוג אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבתא שלי דליה שם טוב.

סבתא שלי נולדה בתל אביב בשנת 1938 לבית משפחת מנצורה. שמה שונה לשם טוב לאחר נישואיה.

סבתא שלי מספרת שהיא הייתה ילדה חייכנית, שובבה, מלאת שמחת חיים והקטנה מבין חמשת אחיה. סבתא שלי היא ממשפחה שכולה שאיבדה את אחיה יהודה מנצורה. זכרון הילדות שלה עצוב וקשה.

סבתא מספרת:

בשנת 1948 לפני קום המדינה בתאריך י"ד בניסן תש"ח הודיעו לנו (מהצבא) שאח שלי נהרג וזה היה בדיוק בליל הסדר. לפני שהוא נהרג הוא קיבל אישור ושחרור להיות בחג בבית ולערוך את הסדר בבית. זה היה לנו יום עצוב, כי כולנו התכוננו שהוא יבוא להיות איתנו בליל הסדר עם כל המשפחה. בשעה 01:30 הודיעו לנו שהוא נפצע קשה. ההורים נסעו לבית חולים לראות באיזה בית חולים הוא נמצא. הייתי אז ילדה קטנה בת 10, כשהודיעו לנו שהוא נהרג, כך שהמצב היה קשה מאוד בבית.

 טוראי מנצורה יהודה ז"ל

תמונה 1

הזוית האישית

אלמוג וגור שמעו את סיפורה של דליה שם טוב שאיבדה את אחיה שהיה חבר ב"הגנה", בתאריך י"ד בניסן תש"ח. יהי זכרו מבורך לעד.

מילון

מנצורה, יהודה
בן אורה וחיים, נולד ביום ב' בסיוון תרפ"ט (10.6.1929) בצנעא, בירת תימן ובאותה שנה עלה ארצה עם הוריו שהשתקעו בתל- אביב, בשכונת התקווה. בחורף תש"ח, עם פרוץ מלחמת-העצמאות בעקבות החלטת עצרת האו"ם על חלוקת הארץ, שירת תחילה בליווי שיירות בקו תל-אביב-חולדה. אחר-כך צורף לחטיבת "גבעתי" ותוך כדי מילוי תפקידו נפל ביום י"ד בניסן תש"ח (23.4.1948) בתאונת דרכים בדרך בין רחובות לתל-אביב. הובא למנוחת- עולמים בבית-הקברות הצבאי בנחלת יצחק.

שכונת התקווה
שכונת התקווה שוכנת בדרום-מזרח תל אביב בגבולות דרך ההגנה בצפון, נתיבי איילון במערב, רחוב גבעתי ורחוב מצובה במזרח, ודרך לח"י בדרום. השכונה נוסדה בשנות ה-30, אך סופחה לתל אביב רק לאחר מלחמת העצמאות.

ציטוטים

”קיבלו הודעה שאח של סבתי נפטר“

הקשר הרב דורי