מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקצוע בחיים – בנקאות

קבוצת רמת עמיד קשר רב דורי
קשר רב דורי בבי"ס מכל"ל
עבדתי בהנהלה המרכזית כמפקחת אשראי על מחוז תל-אביב

שמי  טובה בינטוב, משתתפת בתכנית  הקשר הרב דורי , המנחה שלי התלמידה עדן פוגל

הנושא שאני רוצה לספר עליו הוא המקצוע שלי.

בנקאות

נולדתי בתל אביב בשנת 1940 . למדתי בבית ספר יסודי. לאחר  סיום לימודי בבית ספר יסודי, המשכתיולמדתי בבית הספר תיכון חקלאי נחלת יהודה .

עם תום לימודי בתיכון התגייסתי לצבא ושירתתי כמדריכת נוער. בגדנ"ע. הגדנ"ע הוא ראשי תיבות של: גדודי נוער או גדודי נוער עברי. "ארגון ישראלי לחינוך טרום צבאי. הגדנ"ע הוא מסגרת חסות של צה"ל שאמונה על הפעלת הנוער והכנתו לשירות צבאי. מקום המדינה ועד תחילת שנות ה-90 פעלה המערכת כפיקוד ייעודי שקם כהמשך ועל בסיס מסגרת הגדנ"ע המחתרתית שהפעיל ארגון ההגנה בשנות הארבעים, בה הוכשרו בני הנוער לשירות במסגרות כמו חי"ש ופלמ"ח."

 סמל הגדנ"עתמונה 1

בתפקידי שרתתיי בתפקיד מד"נית. תפקיד זה היה שייך לתפקידים במסגרת חיל החינוך והנוער. יחידה זומטרתה הייתה לסייע לצה"ל  להכשיר תחום הפיקודי וחינוכי  להגשמת  "יעדי צה"ל במדינה- תוך שמירה על חינוך החיילים, חינוך הנוער וערכי צה"ל. חיל החינוך והנוער עוסק במשימות שמטרתן חיזוק הקשר צבא,חברה טיפוח דמות החייל והמפקד".

תפקיד המד"נית היה מדריכת נוער, המפקדת על צוות חניכים במהלך שבוע אימון גדנ"ע.. במהלך השבוע מכינים את בני הנוער "המיועדים לשירות ביטחון לקראת גיוסם לצה"ל, באמצעות תהליך חווייתי חינוכי-ערכי, המשלב את מרכיבי השירות הצבאי: שיעורי ערכים, נשק, מטווחים, שדאות, ניווטים, מסעות, מורשת קרב והכרת צה"ל. " 

עם סיום השרות בצבא, חיפשתי עבודה ונשלחתי ע"י לשכת העבודה לעבור בבנק . זה היה בנק למלאכהבתל-אביב.  "בנק למלאכה בע"מ, היה בנק בישראל. הבנק נוסד בשנת 1954 ביוזמת השר פנחס ספיר והתאחדות המלאכה והתעשייה בישראל ותוך שותפות של ממשלת ישראל, בנק הפועלים, ובנק"הלוואה וחסכון". לקוחות הבנק היו בעיקר בעלי מלאכה קטנים ובינוניים. הבנק התקיים באופן עצמאי עד שנרכש על ידי קבוצת הבנק הבינלאומי ב-1978. הבנק המשיך את דרכו של מוסד שנוסד לראשונה ב-1923 על ידי מרכז בעלי מלאכה בתל אביב בראשות יהודה מינינברג והתקיים לאורך שנות ה-20 וה-30‏".

שטרות של  בנק למלאכה

תמונה 2

בנק זה נמכר בשנת 1970 לבנק הבינלאומי .

·         הבנק הבינלאומי " בשנת 1979 , מכרו הממשלה ו התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל לבנק הבינלאומי את אחזקותיהם ב בנק למלאכה , שעיקר פעילותו הייתה מתן אשראי לתעשייה …" ( ויקיפדיה)

בתחילת עבודתי עבדתי כפקידה במספר סניפים.,ועם השנים לאחר שלמדתי הכשרה בבנקאות קבלתי מורשת חתימה בבנק.,ובמהלך השנים עבדתי בהנהלה המרכזית כמפקחת אשראי על מחוז תל-אביב.עד פרישתי לגמלאות .

השכונה שלי

לפני כ-20  שנה עברתי לגור בשכונת, גן הערמונים שברמת-גן . הובטח לנו שיטעו גן ערמונים, כשבפועלבנו בנינים רבי קומות ובכך שינו את הסביבה הירוקה לסביבה דחוסה באנשים . כיום כדי לצאת מהבית  ישעומס  בכבישים שגורמים לפקקים ולאחר לכל מקום שחפצים. זה חבל ששינו את פני הסביבה הירוקה והנעימה .על  עירית רמת-גן לתת את הדעת, לפתרונות למצב זה ולדאוג להרחבת הכבישים או לחילופין  לדאוג לדרכיגישה אחרים.

אני משתתפת בתכנית הקשר הרב דורי בבית הספר מכל"ל ברמת גן.  המורה המלווה אותנו שרי. בתחילת המפגשים, נשאלנו מהם ציפיותינו להתחלה חדשה? ועניתי : "שנלמד להפעיל את המחשב באופן עצמאי, ואת כל מה שנלמד, נפנים ונזכור !"

 

‏יום רביעי 28 אוקטובר 2009

מילון

הבנק הבינלאומי
הבנק הבינלאומי " בשנת 1979 , מכרו הממשלה התאחדות המלאכה והתעשייה בישראל לבנק הבינלאומי את אחזקותיהם ב בנק למלאכה , שעיקר פעילותו הייתה מתן אשראי לתעשייה...

גדנ"ע
גדנ"ע - גדודי נוער או גדודי נוער עברי, הוא ארגון ישראלי לחינוך טרום צבאי. הגדנ"ע הוא מסגרת חסות של צה"ל שאמונה על הפעלת הנוער והכנתו לשירות צבאי.

ציטוטים

”עבדתי כבנקאית בהנהלה המרכזית כמפקחת אשראי על מחוז תל-אביב. “

הקשר הרב דורי