מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מקזבלנקה לבית חב"ד בשיכון ה' בבני ברק

הסבא חנניה קורקוס
הסבתא תמר עם נכדתה
ביחד הקמנו את בית חב"ד בשיכון "ה" בבני ברק. שמטרתו לקרב יהודים לערכי היהדות והמסורת.

סבא חנניה מספר לנכדתו סטערנא את סיפור חייו.

שמי חנניה קורקוס נולדתי בשנת תשי"ד 1954 בעיר קזבלנקה שבמרוקו. בהיותי בגיל 6 אבי נפטר ובעקבות פטירתו עברנו לגור בעיר מרקש.  גרנו בווילה עם חצר גדולה, במרקש נשלחתי ללמוד בגן יהודי.

כשהייתי בגיל שמונה, בשנת 1962 עלתה משפחתי לארץ ישראל. הפלגנו באנייה עד איטליה, שם שהינו תקופה מסוימת. מאיטליה עלינו לארץ. את הדרך עשינו  באניית "מולדת" זו האנייה בה הפליגו רבים מעולי מרוקו וצפון אפריקה בדרכם לארץ ישראל.

תמונה 1

הגענו בלילה לחוף חיפה, וראינו מרחוק את האורות של העיר חיפה. השמחה של הייתה גדולה, הגענו לארץ המובטחת!! משם נשלחנו  למעברה שנקראה כפר אתא שהייתה סמוכה לקריית אתא שבמחוז חיפה. אותי ואת אחיי ואחיותיי הכניסו לבתי ספר לא דתיים, בבית שמרנו על מסורת יהודית.

אחרי בית ספר יסודי, אחיותיי הגדולות רשמו אותי לבית ספר תיכון חקלאות "נען". בשנות ילדותי ועד לסיום לימודיי בתיכון גדלתי באווירה לא דתית. לפני  שהתגייסתי לצבא נפטרה אמי. לאחר השירות הצבאי עבדתי על טרקטור, ואחר כך התמחיתי בצילום. לפני שהתחתנתי גרתי בבית אמי עם אחי הצעיר עד שחזרתי בתשובה בגיל 28 .

לאחר חצי שנה זכיתי להתחתן עם רעייתי תמר, שהגיעה מבית חרדי. גרתי בבית הוריי, בקריית אתא במשך שנה. עד שקיבלתי מכתב מהרבי שהורה לי לעבור לגור בעיר בני ברק. זכיתי להקים בית נאמן בישראל עם רעייתי תמר, וברוך השם נולדו לנו שישה ילדים, ארבעה בנים ושתי בנות.

ביחד הקמנו את בית חב"ד בשיכון "ה" בבני ברק. שמטרתו לקרב יהודים לערכי היהדות והמסורת. להביא לאחדות בין כל שכבות העם. בית חב"ד עוסק בהפצת התורה, מעיינות החסידות והיהדות ופרסום תורת חב"ד, שיטתה ודרכי`ה. פרסום וביצוע הוראות כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש, דבריו ותורותיו. מדי שנה מארגן בית חב"ד תהלוכות ל"ג בעומר ענקיות לילדי השכונה והסביבה. וכן פעילויות נוספות סביב מעגל השנה וחגי ישראל. בבית חב"ד קיים גם בית כנסת, בו מתקיימים תפילות והתוועדויות קבועות לתושבי הסביבה

תמונה 2
תהלוכת ל"ג בעומר- מפעילויות בית חב"ד

הזוית האישית

סיפורו של חנניה תועד ע"יסטערנא קורקוס במסגרת פעילות תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר חב"ד בנות ברחובות.

מילון

בית חב"ד
הוא מרכז דתי-יהודי בו מתבצעת פעילות השלוחים, חסידי חב"ד, באי-כוחו של הרבי מליובאוויטש הנשלחים למקומות בהם יש יהודים על מנת להקים תשתית קהילתית יהודית או כדי לחזק את המוסדות הקיימים. בתי חב"ד הוקמו לראשונה בשנות ה-50. לכל בית חב"ד יש מנהל-שליח, החולש על החלק הארגוני והפיננסי של בית חב"ד. בדרך כלל, קיימים מוסדות נוספים תחת הנהלת בית חב"ד, כגון בתי כנסת,מקוואות, בתי ספר ומדרשיות, חנויות תשמישי קדושה ומזון כשר, מרכזי חסד ועוד. מטרת בית חב"ד, כפי שהוגדרה על-ידי מייסדם - הרבי, היא להוות "בית שמגדלים בו תורה, תפילה וגמילות-חסדים "לסייע לכל יהודי בכל מקום בו הוא נמצא, הן בענייני דת ורוחניות והן בצרכים שונים. המושג "בית חב"ד", נטבע על ידי הרבי מליובאוויטש בשנות המ"מים (שנות ה-80) ומאז הוא הפך לשם-נרדף לסניף חב"די בעולם.

ציטוטים

”ב"ה זכינו להקים בית נאמן בישראל ובית חב"ד המשרת את תושבי השכונה והסביבה. “

הקשר הרב דורי