מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מפולין, דרך צרפת לישראל

סבא ואני
סבא אהרון עם סבתא רבתא קלרה
סבא מתמחה בהנדסת אמינות

מהיכן הכול התחיל?

ארץ מוצא של ההורים: פולין ההורים משפחות ברוכות צאצאים: מצד האמא משפחה שחיה חייה בעיירה קטנה בפולין בשם זילקווקה המשפחה זוג הורים ו 7 אחים ואחיות אך מהם נותרו רק 3 ששרדו את השואה ומצד האבא משפחה שחיה חייה בוורשה 11 אחים ואחיות ומהם נותר רק אחד ששרד את השואה. לאחר המלחמה בדרכם לישראל עברו ההורים דרך צרפת. סבא אהרון נולד בשנת 1947 בפריז שבצרפת בשנת 1949 עלו לארץ והתיישבו בבית עולים בבאר יעקוב.

התקופה תקופת הצנע הייתה לא קלה עבור היישוב בעורף ובמיוחד לא קלה עבור העולים החדשים ובוודאי עבור פליטי השואה שהגיעו ארצה ללא כל . (למען הדור הצעיר אתן כמה דוגמאות : מוצרי מזון חולקו במשורה . רדיו ומקרר היו מוצרי מותרות שכמותם אחד בבניין או שכונה, טלפון אין , טלוויזיה אין.

בשלב מאוחר יותר עברו לגור ביפו ולאחר כ-3 שנים כשרווח קצת למשפחה מבחינה כלכלית, עברו לראשון לציון. סבא אהרון למד בבית ספר יסודי דתי ולאחר מכן בתיכון ובבית הספר הטכני של חיל האוויר בחיפה. את השרות הצבאי והמילואים עשה סבא אהרון בבסיסי חיל האוויר כמכונאי מטוסים וראש צוות ועוד. במסגרת זו השתתפתי במלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה ומלחמת יום כיפור.

באחד מהבסיסים הכיר את סבתא שאז הייתה חיילת בבסיס לאחר הכרות של שנתיים וחצי נישאו.לאחר השרות הצבאי עבד סבא במספר מקומות שהמשמעותיים שבהם היו: חיל הקשר, תדיראן, אורמת טורבינות ותדיראן סוללות.

במהלך שנות עבודתו השלים את לימודיו והתרכז בלימודי הנדסת אמינות שהיה בזמנו תחום חדש ומאתגר במיוחד בתעשיות הביטחוניות וגלש לאחר מכן לכל קשת התעשייה, אלקטרוניקה, רכב, נשק ועוד.

במהלך תקופה זו נולדו לנו שתי בנות: חנית ויעל. אנחנו (יואב ונטע) הילדים של יעל. לפני כחצי שנה פרשתי לגמלאות ומאז אני מקצה מזמני לטובת הנכדים המיוחדים והמקסימים שלי: לחנית שלש בנות: מאיה , שירה ונועה. ליעל ארבעה: נטע, יואב, איה ואיתי.

העשרה

הנדסת אמינות: "הנדסת תוכנה (באנגלית: Software Engineering) היא ענף של הנדסה העוסק בפיתוח תוכנה. הנדסת תוכנה מיישמת גישה שיטתית, מבוקרת ומדידה לפיתוח, תפעול ותחזוקה של תוכנה. ‏הנדסת תוכנה מקיפה את מחזור החיים השלם של תוכנה, וכוללת ידע, שיטות וכלים עבור דרישות תוכנה, תכנון תוכנה, בניית תוכנה, בדיקות תוכנה, תחזוקת תוכנה, ניהול תצורת תוכנה ואיכות תוכנה. ‏הנדסת תוכנה נועדה להפחית את המורכבות שבפיתוח תוכנה, לשפר את אמינות התוכנה המפותחת, ולהקטין את עלויות התפעול והתחזוקה. מאפיין בולט של הנדסת התוכנה הוא פיתוח מערכות מורכבות הכוללות חומרה, תוכנה ותקשורת."

תשע"ה

מילון

הנדסת תכנה
הנדסת תוכנה (באנגלית: Software Engineering) היא ענף של הנדסה העוסק בפיתוח תוכנה. הנדסת תוכנה מיישמת גישה שיטתית, מבוקרת ומדידה לפיתוח, תפעול ותחזוקה של תוכנה.‏ הנדסת תוכנה מקיפה את מחזור החיים השלם של תוכנה, וכוללת ידע, שיטות וכלים עבור דרישות תוכנה, תכנון תוכנה, בניית תוכנה, בדיקות תוכנה, תחזוקת תוכנה, ניהול תצורת תוכנה ואיכות תוכנה.‏ הנדסת תוכנה נועדה להפחית את המורכבות שבפיתוח תוכנה, לשפר את אמינות התוכנה המפותחת, ולהקטין את עלויות התפעול והתחזוקה. מאפיין בולט של הנדסת התוכנה הוא פיתוח מערכות מורכבות הכוללות חומרה, תוכנה ותקשורת

תקופת הצנע
מדיניות התקצוב שהונהגה בין השנים 1949-1959.

ציטוטים

”חשיבות הלכידות המשפחתית“

הקשר הרב דורי