מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעשה שובבות

שושנה עם ילדי נופים
שושנה בצעירותה
סיפור על סבתא שושנה

כמה פרטים על סבתא…

סבתא שלי נולדה בשנת 1954, בישראל בעיר תל אביב, למשפחת אריאלי, לאחר שהתחתנה שם המשפחה הפך לכהן וכיום, היא גרה בגן יבנה לאחר 40 שנה שגרה בחולון עם סבא שלי ששמו ראובן. נולדו להם שלושה ילדים: מאיר, עדי ושמרית.

מעשה שובבות

אני וחבריי מאיה ומאור היינו רוצים לשתף אתכם בסיפור מחייה של סבתי. האמת שזה סיפור די מצחיק ולכן אנו רוצים לשתף אתכם בו.

סבתא מספרת:

"היינו הרבה ילדים בבית. היו לי שבעה אחים ואחיות והייתה קצת צפיפות, אבל כולנו התרגלנו לאחר תקופה.

יום אחד, לא הכנתי שיעורי בית, ובתקופה זו מי שלא היה מכין שיעורי בית, היו לוקחים לו את הילקוט והיו אומרים לו להודיע להוריו שיגיעו לשיחה עם המורה. היות ופחדתי מהוריי, לא סיפרתי להם ובכדי שלא יגלו, לקחתי תיק מהבית, והייתי הולכת לבית הספר, אך לא נכנסת לכיתה, הייתי יושבת על הספסל שמחוץ לבית הספר"

אז מה עשית במשך השבוע אם לא נכנסת לכיתה? חוץ מהישיבה על הספסל? אני, מאיה ומאור, שואלים.

סבתא עונה:

"במשך שבוע הייתי בחצר בית הספר, וכל כיתה שיצאה להתעמלות, הייתי מצטרפת אליה ומתעמלת איתם והיו חושבים שאני חלק מכיתתם.

יום אחד, המנהלת ניגשה לבן דודי שלומד באחת הכיתות הגבוהות בבית הספר, ואמרה לו שיידע את ההורים שלי שאני לא לומדת כבר שבוע ימים (אז לא היו טלפונים), בן דודי סיפר להוריי והם כעסו מאוד, וקיבלתי מכות הגונות מאבי ואז הגיע לבית הספר להסדיר את העניין. כמובן שאני למדתי לקח ממה שקרה".

הזוית האישית

אנחנו מאוד נהננו בתכנית הקשר הרב דורי והרגשנו תחושה חדשה, הרגשה של כיף, של ביחד, של טוב ושל עוד המון דברים שאי אפשר לתאר במילים.

אליה: אנחנו שלושתינו, אני, מאיה ומאור הרגשנו שסבתא שלי היא סבתא של שלושתינו, וממש נהננו והיה לנו שמח. וגם הסיפור של סבתא שלי ממש ממש הצחיק את כולנו, אז בקיצור אנחנו חברים טובים בזכות התכנית  ועכשיו יש עוד מישהו שמכיר את סבתא שלי חוץ ממני.

מאיה: ממש נהנתי לעבוד עם אליה מאור וסבתא שושנה, וממש עניין אותי והצחיק אותי הסיפור של סבתא שושנה. אחרי כל התהליך הזה נהיינו חברים ממש טובים וזה אומר שהרווחתי חברים לחיים.

מאור: היה לי ממש כיף עם אליה, מאיה וסבתא שושנה. די הצחיק אותי הסיפור של סבתא שושנה והיה לנו די קשה לכתוב אותו מרוב הצחוק ואפשר להגיד שהיום זה כבר לא יקרה. אז בקיצור ממש נהנתי עם כולם והיה לנו ממש כיף ביחד.

סבתא שושנה: היה לי ממש כיף עם הילדים וראיתי שהם צחקו על הסיפור שלי, אבל זה מה שקורה כשעושים שטויות בילדות. למרות הצחוק שלהם ראיתי שעניין אותם הסיפור ובכל פעם שעצרתי קצת הם רצו שאמשיך לספר וממש שמחתי מזה. חוץ מזה כולנו ממש נהננו במוזיאון בית התפוצות ולמדנו הרבה דברים חדשים משם.

מילון

היות
היות היא מילה הנרדפת למילים: מפני ש-, משום ש-, ולכיוון ש-

ציטוטים

”מי שלא היה מכין שיעורי בית, היו לוקחים לו את הילקוט “

הקשר הרב דורי