מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעון נעמת בטבריה

סוניה ורינדלה
סוניה טולדנו
קיבלנו וקלטנו למעון 90 מילדי העולים וטיפלנו בהם ממש יפה.

סיפור עלייה של סוניה טולדנו
 
נולדתי במרוקו בשנת 1947 בעיר קזבלנקה
הגעתי ממרוקו לישראל, בשנת 1956. עליתי לארץ, מכיוון שאמא שלי נפטרה כשהייתי קטנה ושמעתי שיש עלייה לישראל וביקשתי מאבא שלי שאני רוצה לעלות לישראל. אבא שלי היה צריך לשנות את הגיל שלי ולהעלות את מספר השנים, בגלל שהייתי קטנה ולשם כך הוא שילם כסף לרשויות.   
 
עברתי תקופה לא נעימה בה גדלתי עם אמא חורגת. כשהגעתי לגיל לקראת גיוס לצה"ל מאוד רציתי להתגייס. אימי החורגת, לחצה עלי והכריחה אותי להתחתן בגיל צעיר כדי שלא אצטרך להישאר איתה בבית. התחתנתי בגיל מאוד צעיר וילדתי חמישה ילדים. נורא הפריע לי שלא התגייסתי לצה"ל.
 
יש לי נכדה שמה רותם, היום היא בת 19 והיא קצינה בצה"ל וזו גאווה למשפחה. נסעתי איתה לסיום הקורס במצפה רימון ונורא התרגשתי, עבורי זו סגירת מעגל מה שאני לא הספקתי, נכדתי עושה.
במשפחתנו יש מסורת של ביחד. כל המשפחה נפגשים בשבתות ובחגים וחוגגים ביחד עם הנכדים, ועוברים חוויות ומטיילים. יש לי חמישה ילדים נפלאים ומלומדים. ארבעה מהם נשואים. יש לי שתי נכדות שגרות בטבריה לידי, יש לי קשר עמוק איתן ואפשר להגיד שגידלתי אתן. 
 
הקדשתי את חיי לגידול חמשת ילדי, אחרי שהבן הקטן הלך לגן, רק אז התחלתי ללמוד. הלכתי להשלים את כל מה שהפסדתי בחיים. השלמתי השכלתי, השתלבתי בעבודה ועבדתי ב"נעמת" כמנהלת מעון במשך 10 שנים. בתקופת עבודתי, זכורה לי חוויה מיוחדת בתקופת העלייה של מבצע שלמה. קיבלנו וקלטנו למעון 90 ילדים, מילדי העולים וטיפלנו בהם ממש יפה.
 
מבצע שלמה "מבצע שלמה (25-24 במאי 1991) היה מבצע רכבת אווירית לפינויים המלא של יהודי ביתא ישראל שהתרכזו בעיר אדיס אבבה. במשך 36 שעות 18 קרנפים, 23 מטוסי בואינג של חברת אל על ומטוס אחד של חברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירליינס פינו 14,310 יהודים. המבצע נקרא על שם שלמה המלך, אשר על פי המסופר בתנ"ך, פגש את מלכת שבא (מלכים א', פרק י')."
נשארתי לעבוד במעון נעמת עשר שנים עד לסגירתו של המעון.

מילון

קרס אונקוזה?
האם את רוצה משהו?

מבצע שלמה
מבצע שלמה (25-24 במאי 1991) היה מבצע רכבת אווירית לפינויים המלא של יהודי ביתא ישראל שהתרכזו בעיר אדיס אבבה. במשך 36 שעות 18 קרנפים, 23 מטוסי בואינג של חברת אל על ומטוס אחד של חברת התעופה האתיופית אתיופיאן איירליינס פינו 14,310 יהודים. המבצע נקרא על שם שלמה המלך, אשר על פי המסופר בתנ"ך, פגש את מלכת שבא (מלכים א', פרק י').

ציטוטים

”"תפסת מרובה לא תפסת"“

הקשר הרב דורי