מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעגלי החיים

פעילות במסגרת התכנית
פעילות דיגיטלית במסגרת התכנית
פסיפס של צבעים, טעמים, ריחות של ילדות ונעורים

שמי טובה שרגא, אני משתתפת השנה בתכנית הקשר הרב דורי עם נכדתי ענבר סולימני. אני חושבת שזו תכנית מאוד חשובה, המשמרת את המורשת, שתעבור לדורות הבאים. המפגשים זימנו רגעים מרגשים, מלא זיכרונות, טעמים וריחות צפו בעקבותיה.

נולדתי בשנת 1951, לבית משפחת מאיר, בבית היולדות במתחם צריפין, ברמלה. היום נקרא המרכז הרפואי שמיר, על שם ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, עד שנת 2017  הוא נקרא מרכז רפואי אסף הרופא.

המשפחה היוותה תמיד חלק חשוב מחיי מאז הילדות. בילדותי הרגשתי את המחסור באחים ולכן לא פעם הרגשתי לבד. כילדה ונערה זכיתי לאהבה רבה מהורי. בבית חונכתי על ידי הורי, לקחת אחריות בחיים.

גדלתי בשכונה שהייתה מקסימה ביחסים טובים עם כולם ועם הרבה אהבה. אני זוכרת במיוחד את אהבתי לטבע, לפרחים ולצמחיה, נהגתי לשחק בין הפרחים בגבעת נפוליאון ולהינות מהטבע. לגבעת נפוליאון שמות רבים: היא ידועה גם תל נפוליאון וגם כתל ג'רישה, תל גריסה או גבעת נפוליאון. "זהו תל ארכאולוגי השוכן בצפון תל אביב, מדרום לנחל הירקון וממזרח לנחל איילון. הממצא העיקרי בתל הוא בור של מערכת המים הכנענית. מהתל נשקפת תצפית פנורמית לכל הכיוונים. שטחו של התל הוא כארבעים דונמים וצורתו כשל אוכף. הוא מתנשא לגובה של 38 מטרים מעל פני הים". (ויקיפדיה)

תמונה 1

עברתי כל מיני אירועים בחיי שמחים יותר ופחות, בגיל 65 הרגשתי שחיי ניתנו לי בחזרה במתנה.

 מסר חשוב לדור הצעיר

מאוד שמחתי על השתתפות בתכנית זו ולהעביר את המסר לנכדתי ולדור הצעיר. חשוב להיפגש עם אנשים נאורים, להתפתח, ללמוד ולהשפיע על העולם, לעשות את העולם למקום טוב יותר. אסור לשכוח שלצד לימודים, צריך גם התנהגות, נימוסים ולהיות  אדם צנוע ומאושר.

הזוית האישית

סבתא טובה שרגא: תכנית הקשר הרב דורי, היא תכנית משמעותית, גם בצד האישי להתקרב ולהכיר את נכדתי ושהיא תכיר אותי. התיעוד, זוהי מורשת חשובה שתעבור לדורות הבאים. תכנית מאוד מרגשת, מלא זיכרונות, טעמים וריחות צפו בעקבותיה, היה כיף!!

ענבר סולימני: היה לי את העונג להשתתף בתכנית זו ולמדתי להכיר את סבתא שלי לעומק.

מילון

המרכז הרפואי שמיר
המרכז הרפואי שמיר, על שם יצחק שמיר, הוא בית חולים במתחם צריפין בבאר יעקב ובראשון לציון. עד שנת 2017 נקרא מרכז רפואי אסף הרופא. זהו המרכז הרפואי הרביעי בגודלו במערכת הבריאות הממשלתית בישראל והוא משרת את תושבי ראשון לציון, נס ציונה, רמלה, לוד, באר יעקב, בית דגן, מודיעין-מכבים-רעות, המועצות האזוריות גזר ושדות דן וכן כל היישובים לאורך הכביש לירושלים, מבית דגן עד מבואות בית שמש, סה"כ כ-1,680,000 נפש. (ויקיפדיה)

גבעת נפולאון
גבעת נפוליאון היא תל ארכאולוגי ששוכן בצפון תל אביב, מדרום לנחל הירקון וממזרח לנחל איילון. תוכלו ליהנות מתצפית פנורמית מדהימה לכל הכיוונים, ולמרות שנשקפים ממנו כל מגדלי הענק של תל אביב ורמת גן, על הגבעה תרגישו מנותקים מהכל

ציטוטים

”חונכתי לקחת אחריות בחיים“

הקשר הרב דורי