מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מעברי חיי

תמונה שצלמנו בתכנית הקשר הרב דורי
אני בן ארבע רוכב על האופניים החדשים שלי
חייו הקשים של מאיר אלעזר

ילדות

נולדתי ברומניה עיר הבירה – בוקרשט לזוג הורים שאימא ז"ל הייתה ילידת בוקרשט ואבא ז"ל יליד עיירה יהודית ברומניה בשם בוטושן. למדתי בבית ספר יהודי מאחר והנאצים חייבו את היהודים ללמוד בבתי ספר יהודים בלבד ואת האבות חייבו לעבוד עבודת פרך לטובת הממשלה.

בגיל 11 אמי נפטרה 3 חודשים אחרי שילדה את אחי השני, יוסי. כעבור מספר חודשים, אבי ז"ל התחתן ומאז החיים שלי נהפכו לגיהינום. בגיל 15 עלינו לארץ ועברנו תהליך קשה ומשפיל כאשר, היינו צריכים בהתחלה לגור במבנים רעויים עם עוד לפחות 40 אנשים. ריססו אותנו עם אבקה, D.D.T ולאחר כשלושה חודשים, עברנו לבית עולים עין – שמר על יד כרכור. שם גרנו באוהלים. בשנת 1951, עברנו למעברת חולון שם גרנו בבדונים (צריפים מבד).

"אני בן ארבע רוכב על האופניים החדשים שלי"

תמונה 1

צבא

עבדתי דרך לשכת העבודה לנוער בתל אביב, ובגיל 18 התגייסתי לצה"ל. שירתי שירות חובה של שנתיים וחצי, ולאחר שחרורי התחלתי לעבוד בבית דפוס בתל אביב. לאחר כשלוש שנים התגייסתי לצבא קבע כקצין. השתתפתי במספר מלחמות.

חיי אזרחות 

בגיל 45 השתחררתי מהצבא ופניתי לחיים האזרחים. ניהלתי מחסן מרכזי של חברה מסחרית עם מספר רב של בתי "כל – בו" ולאחר מספר שנים, ניהלתי מספר פרויקטים לוגיסטיים בחברת "ממן".

הזוית האישית

אורין: אני מאוד נהניתי לשמוע את סיפוריו של סבא שלי, מאוד נהניתי מהמפגשים החיצוניים בבית התפוצות ובירושלים. אני חושבת שתכנית הקשר הרב דורי, תרם הרבה מאוד לי ולסבי.

סבא מאיר: אני שמחתי להיות עם הנכדה בבית הספר שהיא לומדת בו ולספר לה, על העבר והילדות שלי ולשמוח ביחד על עבודה משותפת.

מילון

Vai de mine
אוי ואבוי לי

ציטוטים

”"לא טוב היות האדם לבדו"“

הקשר הרב דורי