מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסע הנדודים שהוביל להצלחה

עבודת צוות
נעמה וסבא אמיל בזמן איכות
חיי סבא בארץ

שמי אמיל ונולדתי בשנת 1941 במצרים. קיבלתי חינוך צרפתי לחלוטין בבית ספר שנחשב הטוב ביותר במזרח התיכון. כל תכניות הלימודים שלנו, היו זהות לחלוטין לתכניות הלימודים הנהוגות בצרפת. כל המורים היו בשליחות בצרפת ונחשבו הטובים ביותר.

בשנת 1957 פרצה מלחמה במצרים כאשר ישראל בשיתוף צרפת ואנגליה נלחמו מול המצרים על רקע בעיות בתעלת סואץ. לאור המצב הקשה משפחתי החליטה לעזוב את מצרים. לא הייתה החלטה מגובשת להגיע לישראל ולכן שהינו באירופה למשך כשנה. אבא שלי היה רופא שינים מאוד מצליח. במהלך השהיה באירופה נתקבלה החלטה להגיע לישראל ולהשתקע בה.

המשפחה הגיעה למתחם לקליטת עולים אקדמיים באזור חיפה ובמקביל אני ואחותי התחלנו ללמוד את השפה עברית. כעבור מספר חודשים משפחתי עברה להשתקע ברמת גן.

באותה תקופה הייתי בן 17 ולא היה לי מספיק ידע בשפה העברית. ואז נוצר מצב שהתקבלתי לעבוד בבנק. בבנק  העריכו מאוד את הידע שלי בשפות זרות: בצרפתית ובאנגלית, כך יכולתי להשתלב ולהתקדם בעבודה, עד לגיוסי לצבא. כעבור כשנתיים התגייסתי לצה"ל ושרתי שירות מלא.

לאחר שחרורי מצה"ל חזרתי לעבוד בבנק ובמקביל השלמתי לימודים. למדתי כלכלה ופיתחתי מיומנויות ניהוליות. הצלחתי מאוד בעבודתי והתקדמי בקצב מסחרר, כך שבגיל צעיר יחסית מוניתי למנהל סניף בנק.

תהליך הקליטה שלי ושל משפחתי בארץ לא היה קל. היה לנו קושי רב להתרגל לשפה ולסגנון החיים הקשה בארץ.

לימים הכרתי את אשתי היקרה, התחתנו והקמנו משפחה לתפארת. יש לנו עשרה נכדים מקסימים.

לפני מספר שנים פרשתי מהעבודה ומצאתי את עצמי ללא תעסוקה לאחר למעלה מארבעים שנות עבודה, ולכן החלטתי להתנדב. חשוב לי לציין שאני מאוד מרוצה מהחלטה זו. ההתנדבות משלבת גם עזרה לאחר וגם תעסוקה שגורמים לסיפוק רב.

הזוית האישית

נעמה: נהניתי מאוד להשתתף בתכנית הקשר הרב דורי. הרגשתי שהכרתי את סבא שלי לעומק, וניתנה לי הזכות לכתוב את סיפורו.

מילון

קליטת עלייה
תהליך שבו עולה חדש מסתגל לחברה ולתרבות בישראל

ציטוטים

”ההתנדבות מולידה סיפוק רב“

הקשר הרב דורי