מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מסלול חיים של קיבוץ גלויות וחזרה לארץ האבות

אני וסבא שלי
סבא שלי בשירות צבאי
סיפור העלייה ושרות צבאי של סבא אמנון

נולדתי בעירק בשנת 1940.
 
עליתי עם משפחתי לארץ בשנת 1951 במטוס .לאחר הנחיתה ורישום הוסענו למחנה עולים חדשים ליד חיפה. אחרי מספר ימים במחנה עולים היה פיזור העולים למעברות. אנחנו הוסענו למעברת הנקראת מעברת "זרנוגה" ליד רחובות.
 
כל המשפחה גרנו ביחד באוהל אחד. במעברה גרו עולים מהרבה גלויות. היה אזור גדול של אוהלים עולה תימן. אני זוכר, גם חתונה שנערכה באחד האוהלים. לאחר מספר חודשים בחורף 1952 היה חורף קשה. רוב האוהלים התפרקו מהגשם והרוח. אז פוזרו את העולים לבתיהם של תושבם הוותיקים. כל בני המשפחה, גרנו בחדר אחד והשירותים המשותפים היו בחצר.
 
בקרוב… ההמשך האופטימי וההתאקלמות המהירה בארץ.
 
לאחר סיום בית ספר עממי למדתי בבית ספר מקצועי "אורט גבעתיים" .
 
תמונה 1
סבא עם חברי כתתו 
 
סבא בשירות הצבאי
 
תמונה 2
 סבא במילואים
תמונה 3
 
 
הגשתי מועמדות לעבודה בתעשייה האווירית והתקבלתי לעבוד כהנדסאי מכונות. אני עבדתי בתעשייה האווירית 31 שנים. ניתנה לי הזכות לעבוד שנים רבות באחד המפעלים החשובים במדינה מבחינה ביטחונית. התעשייה האווירית נמצאת בצמרת העולמית ומתחרה עם חברות תעופה גדולות בעולם. הייתי שותף לפרויקטים רבים שתוכננו וניבנו במפעל.
 
תמונה 4
 סבא תלמיד הנדסת מכונות
 
התעשייה האווירית: "התעשייה האווירית לישראל בע"מ, או בקיצור: התעשייה האווירית, בראשי תיבות: תע"א (באנגלית: Israel Aerospace Industries; בראשי תיבות: IAI) היא חברה ממשלתית ישראלית אשר מפתחת ומייצרת בעיקר מוצרים תעופתיים, מערכות חלל, מערכות ביטחוניות וצבאיות, ומוצרי אלקטרוניקה. התעשייה האווירית היא החברה הגדולה בישראל בתחום תעשיית המטוסים והחלל."
 
אפשר להגיד שמסלול חיים שלי מייצג מסלול חיים של קיבוץ גלויות וחזרה לארץ האבות למדינת היהודים.

מילון

מעברה
בית העשוי מפח ששימש עולים לארץ ישאל

חייל חימוש
חייל המטפל ברכש ובעיות טכניות בצבא

התעשייה האווירית
התעשייה האווירית לישראל בע"מ, או בקיצור: התעשייה האווירית, בראשי תיבות: תע"א (באנגלית: Israel Aerospace Industries; בראשי תיבות: IAI) היא חברה ממשלתית ישראלית אשר מפתחת ומייצרת בעיקר מוצרים תעופתיים, מערכות חלל, מערכות ביטחוניות וצבאיות, ומוצרי אלקטרוניקה. התעשייה האווירית היא החברה הגדולה בישראל בתחום תעשיית המטוסים והחלל.

ציטוטים

”אין דבר העומד מפי הרצון“

הקשר הרב דורי