מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממרסלה לשרה ומשרה לשרי

שלי ושרי בתוכנית הקשר הרב דורי
שרי , נועם יואל ואווה בלומנפלד
קטעים מתקופת העלייה ארצה
שמי שרי, אני בת 63 נולדתי בתאריך 2.3.1950 בעיר יאסי, רומניה.
עד גיל 8, גרנו ברומניה ובשנת 1958 עלינו ארצה. זו היתה תקופה מיד אחרי ששערי רומניה נפתחו לעליה משם ארצה. רוב משפחתי עלתה לפני שנסגרו השערים.
לפני שעלינו ארצה, הקשר ביננו ובין משפחת אבי התקיים באמצעות מכתבים בלבד. למכתבים לקח זמן רב להגיע ממקום למקום. כשלושה חודשים.
באחת הפעמים שסבי קיבל מכתב מאבי הוא התרגש כל כך עד שקיבל דום לב ומת במקום.
כשעלינו, הפנו אותנו לעיר בדרום- עמיעוז, לא רצינו לגור שם, כי רצינו לגור קרוב למשפחה של אבי בנהריה. לכן טולטלנו במשך חודש ימים בין אחים ואחיות של אבי והם חסכו 50 לירות כדי לשלם על מגורים בצריף במקום שנקרא קריית חוף הקרוב לנהריה.
התקבלתי לכיתה ב' . במשך שנתיים גרנו בצריף ובשבתות בצהריים היינו הולכים שעה ברגל לכיוון נהריה לבקר את משפחת אבי ובערב חוזרים באוטובוס.
 הצריף עלה למשפחתי 50 לירות וכיון שלא היה לנו סכום זה התגייסה כל המשפחה לאסוף את הכסף.
לאחר שנתיים עברנו לשכונה בנהריה שנקראת בשם קרית עשור .
היום שמי שרי, אך נולדתי בשם מרסלה על שם שני אחיה של אמי שנספו בשואה. הרבה שנים לא היה ידוע מקום קבורתם וסבתא שלי מצד אמי הרבה שנים חיפשה עד שנודע לה על מקום קבורתם, בעיר פודליה, רומניה, שם היה קבר אחים.
 כשנולדתי הייתי הנכדה הראשונה שנולדה לסבי וסבתי, ולכן החליטו לקרוא לי על שם האחים מרקו וסאול שנספו ולכן קראו לי מרסלה.
בשנת 1958 עלינו ארצה אני ומשפחתי לישראל בגיל 8 ואז לפי שני השמות של הדודים שלי, נתנו לבחירתי 2 שמות, מלכה ושרה ואני בחרתי בשם שרה, כי זה נשמע לי יותר הולם לגילי אז.
בשנת 1999 שיניתי את שמי לשרי, כי השם שרה היה מאוד כבד לשמיעה. מאז אני שרי לכל דבר טוב לי ומוקבל עליי שם זה.
כיום אני נטורופטית מזה תקופה של 21 שנה, שזה אומר קידום מכירות של מוצרים טיבעיים כמו: ויטמינים ומינרלים טיבעיים כהשלמה למי שלוקח תרופות לבעיות בריאותיות שונות ובנוסף התאמת תזונה מתאימה לכל בעיה.
מלחמת ששת הימים היתה המלחמה הראשונה שחוויתי בארץ. בנהריה, הופגזנו קשות על ידי הסורים. הינו הרבה במקלטים ומשפחתי שסרבה ללכת למקלט שהתה בעת ההפגזות בחדר המדרגות. סוף המלחמה היה טוב.
מלחמת יום כיפור היתה קשה יותר. מיג סורי חלף מעל הבית. המיג חלף במהירות מול חלון חדר השינה שלנו, התריסים נפתחו מההדף,  ומיד אחרי כן שמענו קולות פיצוץ. המטוס התרסק בשטח פתוח באזור העיר וגרם לנזקים בכל האזור.

מילון

נטורופתית ( נטורופתיה )
נטורופתיה היא שיטת ריפוי אלטרנטיבית. חסידיה מאמינים כי אפשר לרפא את האדם על ידי עידוד מנגנוני הריפוי הטבעיים של הגוף ועיצוב דרך חיים בריאה יותר, בהתבסס על תזונה, צמחי מרפא, שמנים אתריים, פעילות גופנית ועוד. בנטורופתיה עושים שימוש בידע ממקורות שונים ובהם מרפואה מסורתית, וטוענים לחשיבות גדולה לקשר שבין הגוף לנפש. נטורופתים רבים דוחים חלק גדול מהמדע המודרני ומביו-רפואה. בעולם הרפואי והמדעי חלוקים בנוגע למידת היעילות של השיטה.

ציטוטים

”מיג סורי שניסה לחדור ארצה, עבר מעל הבית בנהריה .“

הקשר הרב דורי