מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממרוקו לפנימיה בביה"ס החקלאי

שוש וסינטו
שוש בחתונתה
שוש גדלה ולמדה ממש כאן במקום בו אנו לומדים

שוש נולדה במרוקו לפני 76 שנה, בשם אוחיון סוזן. בשנת 1956, לאחר שסיימה את לימודיה בבית ספר "אליאנס" במרוקו, עלתה יחד עם הוריה לארץ ישראל. אבא שלה תמיד רצה לעלות לארץ. היא הייתה בת 12 וחצי כשהיא עלתה לארץ, הם הגיעו למושב אבן ספיר.

שוש בילדותה

תמונה 1

כמו כל המשפחות, גם למשפחתה לא הייתה פרנסה מספקת באותם זמנים והיא נשלחה לפנימייה למשך ארבע שנים. הפנימייה הייתה בבית ספר חקלאי עין כרם. אלו היו ארבע שנים מאושרות ומוצלחות עבורה. שוש שירתה שנתיים בצבא, בחיל השריון, והייתה החיילת הראשונה של המושב.

שוש בשירותה הצבאי

תמונה 2

תמונה 3

בסיום השירות הצבאי הכירה את בעלה, שהיה תייר ולא היה יהודי. ברבנות לא הסכימו לגייר אותו, אז הם עזבו את הארץ ועברו לבריסל, עיר הולדתו של בעלה. הם גרו בבריסל שש שנים, שם נולדו להם שתי בנות. שוש נזכרת שאהבה לשמוע שירים בצרפתית.

יום אחד בעלה חזר מהעבודה וביקש שתכין את העלייה שלהם לארץ. היו לו שני תנאים: לחזור לגור במושב ולהיות עצמאי. כך מלבוש של חליפה, החליף את בגדיו למגפי גומי על מנת להוציא את הזבל כל יום מהלולים. כמובן שבדרך לארץ גם עבר גיור אורתודוקסי יחד עם קבוצת ספרדים שהיה ספק ביהדותם. זה נעשה בצרפת. כשהגיעו לארץ קנו משק במושב עמינדב. הם גרים במושב עמינדב משנת 1970.

שוש בצעירותה

תמונה 4

שוש הרבתה להתנדב במושב, היא הייתה ענקית. הייתה ספרנית קהילתית. היא התנדבה הרבה שנים בארגוני נוער וקהילה בארגון פעילויות לעמינדב בשיתוף אורה ואבן ספיר. במשך הזמן צירפה לפעילות גם מבוגרים לימי כיף וטיולים. לפני כשנה הפסיקה עם פעילות זו בגלל הגיל ובעיות בריאות.

הכיף של שוש זה  לקרוא, לטייל והיא מתעמלת ועושה ספורט. היא גם הלכה לחוגים שונים. עד היום היא ממשיכה ללמוד בקורסים שונים. היא רוצה להעשיר את עצמה בתנ"ך ושפות. שוש והמשפחה שלה נפגשים בכל החגים וחוגגים יחד. נפגשים בשבת ונוסעים יחד לטיול כל המשפחה, כולל נכדים והנין, לחו"ל או בארץ. יש לשוש היום 14 נכדים ונין. שוש עושה מימונה בבית ויש מפגש גדול של כל המשפחה, כולל האחים שלה והנכדים שלהם.

תמונה 5

הזוית האישית

שוש ג'וסלה השתתפה בתכנית הקשר הרב דורי ותועדה על ידי סינטו בן יאיר. התכנית נערכה בבית הספר עין הרים בעין כרם, התשע"ט.

מילון

גיור
הוא הליך של המרת דתו של גוי ליהדות. ויקיפדיה

ציטוטים

”מגיל צעיר הייתי פעילה בתנועות נוער“

הקשר הרב דורי