מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ממרוקו לארץ הקודש – סיפור עלייה ממרוקו .

סבתי,אני והמחנכת תמר באחד המפגשים.
משלחת בי"ס אוהל מאיר לבית התפוצות.
סיפור ילדות בצל היהדות.

בס'ד

שמי רואי דרעי ואני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, אחת לשבועיים, בבית הספר אוהל מאיר. אני רוצה לשתף אתכם בסיפור עלייה ממרוקו לארץ ישראל, מנקודת מבטה של סבתי.

סבתי, אנט (חנה) נולדה במרוקו בעיר מקנס, בשנת 1953 לבית משפחת בן חמו. סבתי מספרת שהיא גדלה בסביבה מאוד נעימה. סבתי עלתה לארץ בגיל 11 עם הוריה, משה ואסתר. בביתה היו חמישה חדרים ומטבח, היה להם הכל ולא היה חסר דבר. אביה היה איש עסקים ואמה הייתה עקרת בית.

הן לבשו שמלות מהודרות וחליפות, הכל היה מודרני מאוד. הם גרו בשכונה יהודית והיה בית ספר בקרבת מקום. בבקרים הם היו הולכים לבתי הספר ובצהריים אם היה מתאפשר, הם היו משחקים יחד כל החברים בקלאס, בקלפים, בחמש אבנים ובובות. בשעות הערב היו משחקים בעיקר עם האחים והאחיות.

לדברי סבתי, בבית הספר היחסים עם המורים היו טובים. סבתא מספרת: "בתקופתנו הייתה משמעת, לא התחצפנו ודיברנו בכבוד למורים ולמבוגרים". המורה שאני הכי זוכרת היא המורה למוזיקה, קראו לה מרינה, היא הייתה מתחשבת ונעימת הליכות. בהפסקות לא היה לנו חדר אוכל אז היינו לוקחים כריכים עם ממתקים ושוקולד מהבית.

הזוית האישית

רואי דרעי: אני משתתף בתכנית הקשר הרב דורי, אחת לשבועיים, בבית הספר אוהל מאיר ותעדתי את סיפורה של סבתי שסיפרה לי את סיפור העלייה ממרוקו לארץ ישראל.

 תמונה קבוצתית  שלנו מיום העיון בבית התפוצות

תמונה 1

 

מילון

מודרניזציה
התפתחות,חידושים.

ציטוטים

”'הסביבה בה גדלתי הייתה מכבדת ומודרנית'.“

הקשר הרב דורי