מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

ילדותה של מלכה שינדלמן ביפו

עידן ומלכה מתעדות סיפור
מלכה בילדותה
ילדות ביפו

נולדתי בשנת 1951 להורים ניצולי שואה יוצאי פולין, שעברו סבל רב. הם עלו לארץ עם אניית המעפילים, "מולדת". הוריי קיבלו בית ביפו, שם גרנו עד שהייתי בת שלוש. אבי, מרדכי, היה נגר במקצועו ואמי, חוה, עקרת בית. כשהייתי בת ארבע גרנו ברמת גן. ואז פרצה מלחמת סיני, בתקופה זאת לא היה טלפון, ואבי יצא למלחמה, לא שמענו ממנו הרבה זמן. ואז לפתע הוא הופיע, אחותי ראתה אותו במרפסת וצעקה הנה אבא, אמי הייתה בטוחה שהיא משקרת, שבטח נהרג.

מלכה ואחותה

תמונה 1

כשהגעתי לגיל שש אמי חלתה בטרשת נפוצה, כך שכל הילדות שלי אמא הייתה מאוד חולה. אני ואחותי יונה גדלנו בצל המחלה הקשה והיינו מאוד אומללות ודי נטושות. אמי נפטרה כשמלאו לי 16 שנים.

בגיל 18 התגייסתי לצבא, עשיתי טירונות בבה"ד 12 ואחרי זה שובצתי לתזמורת צה"ל, היה לי שרות מאוד מהנה ומעניין, נפגשתי עם כל הנגנים הכי מפורסמים בתקופה זאת ואכן זאת הייתה תקופה יפה בחיי.

מלכה בתזמורת צה"ל

תמונה 2

כשסיימתי את השרות הצבאי התחתנתי ונולדו לי שלושה ילדים מקסימים, חוה, ענת וארז.

תמונה משפחתית

תמונה 3

הזוית האישית

סיפורה של מלכה תועד על ידי עידן קלי במסגרת תכנית הקשר הרב דורי המתקיימת בבית הספר מית"ר בגני תקווה.

מילון

תזמורת צה"ל
תזמורת צה"ל היא יחידה בצה"ל המהווה תזמורת צבאית. ביחידה משרתים נגנים וזמרים בשירות חובה אשר עברו בהצלחה את הבחינות המקצועיות לתזמורת טרם הגיוס לצה"ל. עיקר פעילות התזמורת מתבטא בהופעה בטקסים צבאיים, ביקורים רשמיים ומשמרות כבוד, אך לצד כל אלה נוהגת התזמורת גם להופיע בפני הציבור במסגרות שונות של תרומה לקהילה.

ציטוטים

”היה לי שרות מאוד מהנה ומעניין, נפגשתי עם כל הנגנים הכי מפורסמים בתקופה זאת.“

הקשר הרב דורי