מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

החזרה בתשובה של שרינה אבני

שרינה אבני בבית הספר
בעבודה בבית ספר
התמודדות של שרינה אבני.

בס"ד

סיפורה של שרינה אבני

נולדתי בנהריה בתקופת מלחמת ששת הימים, את מלחמת ששת הימים אני כמובן לא זוכרת אבל את מלחמת שלום הגליל ויום כיפור אני זוכרת. הייתי בערך בת כמה שנים וכאשר היינו הולכים ברחוב, היו "צונחות" עלינו פתאום ה"קטיושות" וזו היתה הפתעה גמורה. אף אחד לא התכונן לכך. (כמו היום), בקיצור עברתי את המלחמה.

למדתי בבית ספר חילוני לגמרי. יום אחד הגיע לביה"ס איש חרדי שקראו לו :"הרב יגן" והוא אמר לנו שיש מקום ל-4 בנות שרוצות ללכת לנופש עם אטרקציות וחוויות גדולות. כמובן שהתרגשנו למשמע פיתוי זה. אני ועוד שלוש בנות קפצנו על המציאה וזכינו לממש את הנסיעה. נסענו יחדיו למקום מקסים ושם כמובן הכניסו לנו קצת יהדות והרצאות. הרגשנו שזה מושך אותנו ואנחנו רוצות להתקרב לקב"ה. התחלנו ללכת להרצאות של רבנים. הלכנו לשיעורי תורה ולאט לאט הדרך הייתה ברורה – לחזרה בתשובה.

בדרך נתקלתי בקשיים מרובים. משפחתי לא קיבלה כלל את החזרה בתשובה שלי. אני הייתי איתנה בדעתי עד כדי כך שבשבתות הייתי ספונה בחדרי אפילו ללא אור. רק אור הנרות. אכלתי רק כשר. קרקרים עם טונה בלבד והייתי מוכנה להכל. עם כל זאת לא רציתי לפגוע בהורים. מאוד מאוד כיבדתי אותם והייתה לי תחושה שהם לא חייבים לי כלום.

מאוחר יותר הציעו לי ללמוד במדרשייה בירושלים. הסכמתי ברצון רב וכמובן שנסעתי. בתחילה הגעגועים היו קשים. לא פגשתי אף אחד. לא הורים, לא אחים ואחיות והקושי היה גדול. בתקופה זו אחד מאחי התקרב לדרך שאני בחרתי  בה ונסחף גם הוא לחזרה בתשובה.

אימי פחדה להגיע אלי כיוון שהיא חששה שיכריחו אותה להיות "דוסית" אבל הייתי צריכה להסביר לה שהחרדים הם לא כאלה ואכן היא הגיעה לביקורים.

מאוחר יותר חוויתי חוויה רוחנית עמוקה במדרשה. התפללנו בחוזקה לשלומה של בחורה שהייתה חולה. כולנו השתתפנו בתפילות.  לפתע אחותי התקשרה, אחותי על הקו והיא מספרת לי שאמא שלנו כסתה את הראש. זו היתה בשורה גדולה עבורי. ידעתי שהתפילות שהתפללתי על אחרים. הגיעו אלי…

הזוית האישית

התלמידות: ליאל עמר, תמר מיארה, אפרת מנחם הודיה מקשיבות ומתעדות את סיפורה של שרינה אבני.

מילון

חלום בחלימה
כשבין אדם חולם חלום לפעמים בתוך החלום הוא חולם עוד חלום וזה נקרא חלום בחלימה

קטיושות
פצצה חזקות במיוחד

ציטוטים

”חוויתי חוויה רוחנית עמוקה במדרשה“

הקשר הרב דורי