מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים

סבא ניסים עם סבתא ועומר
ניסים עם שלושת אחיו
פרק בתולדות קיום מדינת ישראל

 

 

בשנת 1967 גויסתי למילואים. היו ימים קשים בארץ ישראל, עקב איומים ממדינות ערב, שהם מצרים, ירדן וסוריה. המצרים סגרו את מיצרי ים סוף, מיצרי טיראן, והמלחמה פרצה.
השתתפתי במלחמה ביחידה קרבית, בחטיבת שריון, גדוד 9. המלחמה הייתה כרוכה בנפגעים בכוחות החיילים. הצלחנו להביס את חיילי האויב בכוחות שריון וחיל האוויר. נלחמנו בסיני בציר המרכזי עד תעלת סואץ שבמצרים. במקביל, במלחמה זו הייתה לחימה עם הכוחות הירדנים בגדה המערבית והסורים בחזית הגולן.
במהלך המלחמה חשבתי על משפחתי – אשתי ובני התינוק, וכן על הורי היקרים אשר היו מודאגים מאוד עקב המלחמה, ועל אחיי שהיו גם במלחמה. לאחר לחימה של שישה ימים ולילות, מדינת ישראל חגגה את ניצחונה. הישגי המלחמה היו ניצחון גדול למדינת ישראל, בזכות כוחו האדיר של צבא הגנה לישראל,והשקט חזר לארצנו.
המשכתי לשרת במילואים עוד שלושה חודשים רצופים לאחר סיום הלחמיה. בתקופת המילואים היה צורך להמשיך בשמירת גבולות האויב אשר ניסו לחבל בצורות שונות ולפגוע בחיילים. כמו כן, היה צורך לטפל בטנקים וגם בכל ציוד הלחימה כדי להביאם בחזרה למצב תקין .
כאשר יצאתי למלחמה,  בני בכורי משה היה בן חודש ימים. לאחר שחזרתי הביתה מהמלחמה הופתעתי לראות שבני התינוק גדל,והייתה שמחה גדולה שחזרתי בריא ושלם עם סיפוק רב לאחר התקופה הקשה.
גם לאחר המלחמה, היה קשה ועצוב עקב נפגעים בחיילי צה"ל אשר נלחמו בנפשם עבור מדינת ישראל, אך הורגש השגשוג במדינת ישראל.

מילון

כרוכה
קשורה, תלויה בדבר

ציטוטים

”והשקט חזר לארצנו“

הקשר הרב דורי