מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים של סבתא שולה

סבתא וסבא בבת המצווה שלי
סבתא שולה בבני ברק.
חוויות ממלחמת ששת הימים

אני טשקורי שולמית (בתם של אפרים וצביה זבולוני) ילידת ישראל (בני ברק) בשנת 1955.

גדלתי בגני ילדים בבני ברק ולמדתי בבי"ס יסודי "משואות" בהפסקות שיחקנו בקפיצות בגומי, קלאס, 5 אבנים,תופסת ומחניים. בתיכון למדתי בבית הספר אורט בני ברק במגמת "כלכלת בית ותזונה".

כשהיית בערך בת 12 (בגילה של שחר כיום) פרצה מלחמת ששת הימים. המלחמה התרחשה בו זמנית במספר חזיתות: בגולן מול סוריה; בחצי האי סיני מול מצרים ובירושלים מול ירדן. המלחמה היתה קשה אבל הקב"ה עזר לנו וניצחנו. בתחילת המלחמה גייסו את אבי, אפרים זבולוני (סבא רבא של שחר). סבא אפרים גויס למשך כחודשיים ימים לפעילות מבצעית.

במהלך המלחמה חווינו אזעקות שהתריעו על מתקפות של הצבאות הערבי על האזור בו גרנו. בזמן האזעקות עזרתי לאמי להוריד את אחותי ואחי למקלט שהיה מתחת לבניין. מביתנו שהיה על גבעה גבוהה בבני ברק יכולנו לראות בלילות את הבזקי ההפצצות שהיו באזור כפר סבא. האזעקות וההפצצות היו מפחידות אבל התגברנו עליהן.

 שחרור ירושלים

כידוע במלחמת ששת הימים שחררנו את ירושלים העתיקה. בתקופה אז לא היה אינטרנט והידיעות על מאורעות המלחמה התקבלו ברדיו. לנו נודע על שחרורה של ירושלים באמצעות בן דודי ז"ל בנימין והפור שיצא לחופשה וסיפר לנו על שחרורה של העיר העתיקה בירושלים. בעקבות הניצחון במלחמה השמחה בעם ובמדינה היתה גדולה מאוד.

מספר שבועות לאחר המלחמה נסענו לירושלים לכותל המערבי. היו שם רבבות אנשים שבאו לבקר והתחושה היתה התרוממות רוח ואחדות. אנשים התפללו ובכו מרוב התרגשות.

את התיכון סיימתי במגמה שנקראה אז "כלכלת בית ותזונה". התחתנתי עם בעלי היקר ראובן טשקורי ועברתי לגור ברעננה. נולדו לנו 4 ילדים מקסימים: אבי, אורי, אפרת ואיילת. כולם מצליחים מאוד בתחומי העיסוק שלהם, בעלי משפחות יפות.

כיום לאחר שנולדו לי נכדיי הפכתי להיות סבתא טובה שאוהבת את הנכדים שלה.

הזוית האישית

סבתא שולמית: ב"ה יש לי כך וכך (טפו טפו) נכדים וכולם מקסימים ומחונכים. גאווה אמיתית.

שחר: השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם סבא וסבתא שלי

%d7%a9%d7%97%d7%a8-2

זה הקישור לסיפור הנוסף שתידתי של סבא שלי: משפחה מיוחסת – משפחת אמינוף

מילון

מלחמת ששת הימים
בשנת 1967 התקיימה מלחמת ששת הימים. במהלך המלחמה כבשו שטחים רבים של ארץ ישראל וביניהם העיר העתיקה והכותל המערבי.

ציטוטים

”הרגשתי מסיפורה של סבתא כמה היהודים התגעגעו לחזור לירושלים והכותל. “

הקשר הרב דורי