מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת ששת הימים – מקרה פרטי שקרה

תמונה מטיול ללונדון עם סבא וסבתא
תמונה של סבא אבי מהצבא על רקע טילי הוק
סיפור הצלה

סבא שלי, אברהם ואליק, נולד בשנת 1948 במחנה מעבר בגרמניה. כשהיה בן חצי שנה עלה עם הוריו לארץ ישראל. סבי גדל רוב חייו ברמת גן, במשפחה מסורתית, ולמד בביה"ס דתי. בצבא שירת כקצין בחיל האוויר ושם גם הכיר את סבתי אביבה. לאחר שירותו בצבא למד באוניברסיטה תואר ראשון בכלכלה ותואר שני במנהל עסקים. לסבי וסבתי נולדו שני ילדים, בן ובת, כאשר הבת זו אימי מיכל.

סיפור הצלה – מלחמת ששת הימים

בשירותי הצבאי, במהלך מלחמת ששת הימים שהתרחשה בשנת 1967 היינו, אני ומחלקתי, בפריסה של סוללת טילי נ"מ (נגד מטוסים) במערב האי סיני. בעודנו יושבים באוהלים,  נשמעה סירנה עולה ויורדת. סירנה כזאת מודיעה על התקפה של מטוסי אויב וצריך להיכנס מיד לכוננות. לאחריה, הופעלה סירנה קצרה ורציפה המודיעה שאנחנו עומדים לירות טיל. בעודנו רצים להסתתר בתעלת החפירה, אחד מהחבר'ה החליט שאין לו כוח והוא לא רוצה לבוא ונשאר לשכב על המיטה. רצתי אליו ומשכתי אותו איתי לתעלה. המטוסים הפציצו את המחנה שלנו וכשחזרנו לאוהל ראינו שהמיטה שעליה ישן החבר חטפה רקטה ממטוס מיג מיצרי – וכך קרה שבעצם הצלתי את חייו.

מאז, בכל שנה, באותו התאריך הוא חוגג יום הולדת נוסף ומתקשר אלי להודות לי שהצלתי אותו.

הזוית האישית

נהניתי מאוד לבלות עם סבא שלי זמן איכות ולשמוע את סיפור חייו. סיפוריו היו מעניינים וגיליתי הרבה דברים שלא ידעתי עליו קודם. גם סבא נהנה לספר לי ולהיזכר באירועים מעברו.

מילון

סירנה
אזעקה

ציטוטים

”בכל שנה, באותו התאריך הוא חוגג יום הולדת נוסף ומתקשר אלי להודות לי שהצלתי אותו“

הקשר הרב דורי