מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום כיפור

אני וסבא שלי נהנים
אני בצבא
המלחמה הייתה קשה אבל בסוף ניצחנו

סבא יהודה גבאי מספר לגילי

מלחמת יום הכיפורים

"זאת הייתה מלחמה קשה , מלחמת יום כיפור היינו צריכים להילחם במקום המדריכים, שאימנו אותנו הם עלו עם הכלים לרמת הגולן, ראינו את כל הגדוד שעלו עם הכלים המתנעים. לאחר שנלחמו כולם נהרגו חוץ משלושה מדריכים שהצליחו לברוח רגלי. 

לאחר מכן שכבשנו את תל פארס עליתי עם המגד לעמדות בתל פארס לבדוק את הבונקר. שנכנסנו מצאנו הרוגים. הוצאנו אותם מן הבונקר ירדנו פעם שנייה להזעיק חיל הנדסה לבדוק את הבונקר הלא מלוכד. הגענו עם חיל ההנדסה לבדוק את הבונקר. הגענו לתל פארס ,פתאום קיבלנו הפגזה חזקה. חבלן מחיל ההנדסה קיבל רסיסים ברגליו. הזעקנו הליקופטר לפנות אותו.

תמונה 1

המגד שלי נתן הוראה לחרמש ולבדוק את השטח , בבדיקה נמצא קצין סורי בתוך טנק היה מדווח בכל מקום שהיינו נמצאים , המגד נתן הוראה לחסל את הטנק אחרי זה העלינו את הגדוד לתל פארס. בלילה הביאו לנו תותחים מתנעים ירדנו איתם לכיוון ציר אמריקה לסייע לצנחנים ולגולנים שפרצו את הדרך לחרמון.

 העשרה

מלחמת יום הכיפורים: "מלחמת יום הכיפורים , פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.‏"

תל פארס – הר פרס: "הר פרס נמצא במרכז רמת הגולן, כחמישה וחצי קילומטרים מזרחית דרומית ממושב קשת. צה"ל הנציח את רב סרן זוהר יוחנן שנפל בתל פארס ב-26 ביוני 1970, וקראו על שמו – תל זוהר. התל ברשות צה"ל ואין כניסה אליו. הר פרס הוא "חרוט אפר" – הר געש כבוי – ממורכז לוע יחיד בגולן.

תשע"ה

מילון

מלחמת יום הכיפורים
מלחמת יום הכיפורים, פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 באוקטובר בחזית מצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.‏

תל פארס
הר פרס נמצא במרכז רמת הגולן, כחמישה וחצי קילומטרים מזרחית דרומית ממושב קשת. צה"ל הנציח את רב סרן זוהר יוחנן שנפל בתל פארס ב-26 ביוני 1970, וקראו על שמו - תל זוהר. התל ברשות צה"ל ואין כניסה אליו. הר פרס הוא "חרוט אפר" - הר געש כבוי - ממורכז לוע יחיד בגולן.

בונקר
מקום מחבוא מוסווה, מסתור תת-קרקעי, מקלט, מחסה תת-קרקעי, ביצור מחסן פחמים

ציטוטים

”המלחמה הייתה קשה אבל בסוף ניצחנו“

הקשר הרב דורי