מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

חנה בן חמו מספרת על מלחמת יום כיפור

אני בקיבוץ בנעורי
בפעילות פתיחה
המלחמה הגדולה

מלחמת יום הכיפור

רקע – מלחמת יום הכיפורים

"מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן". (ויקיפדיה)

שלום!

שמי חנה בן חמו, הסיפור שלי מתחיל בשנת 1956 כשהייתי בת 18 בערך בשנת התשי"ד (1956 למניינם). אבא שלי יצא לבסיסו. וגם אני הלכתי לבסיס שלי, אני התגייסתי במרץ 1973 והייתי בחיל האוויר. משמרתי הייתה ביום הכיפור בשבת. באותו יום אמרתי לפקידה שאיני יכולה לנסוע היום, אז היא אמרה לי שאני יכולה להשאר בהנהלתי (בתצפית) ואקח לשם את כל הדברים שאני צריכה. אבל אני צריכה להכין סעודה מפסקת לחיילים בשעה 10 בבוקר. באותו יוה"כ שחל בשבת אמרו לכולנו לבוא בדחיפות למעלה כל חיילי היחידה. לאחר שכולם עלו המפקד היה בלחץ וסיפר שפרצה מלחמה עכשיו בינינו לבין סוריה, ירדן וכל שאר ארצות ערב. מיד ירדנו למכ"מים, חלק הלכו למטוסי הקרב וכל אחד לעמדתו וכולנו בלחץ גדול להצליח.

כאשר התחילה המלחמה הייתה אזעקה נוראה שהפחידה את כולם. כולם תפסו את עמדותם: חיל היבשה, חיל האוויר וכו'. המלחמה ארכה כל יוה"כ לאחר כמה שעות שנגמר יום הכפור הגיעה המלחמה לסופה והסורים, הירדנים וכל מדינות מערב נכנעו.

אני חשבתי להשאר ולחתום קבע בצבא אבל כנראה שלמי שיושב במרומים יש תכניות אחרות. וברוך ה' הקמתי בית כשר בישראל!!!!

הזוית האישית

התלמידות: רחלי בראלי, מור חיים, אביגיל אבורמד, יסכה קץ, אנאל קטרי שמעו ותיעדו את סיפורה של חנה בן חמו.

פעילות הפתיחה בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 1

מילון

מכ"ם
ראשי התיבות של "מכשיר כיוון ומרחק" בלועזית זה "רדר"

מלחמת יום כיפור
מלחמת יום הכיפורים פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות כנגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

ציטוטים

”"יהללך זר ולא פיך" “

” "לא גבה ליבי ולא רמו עיני ובניפלאות וגדולות ממני לא הלכתי"“

הקשר הרב דורי