מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום כיפור חתונתי ב 8 לאוקטובר בוטלה

סבתא מזל ארגז והנכדות שי ואור
בית מגורי בילדותי
במקום אולם אירועים חתונה בחיק המשפחה

שמי ארגז מזל, נולדתי בישראל , בחיפה.

השתתפתי השנה בתכנית הקשר הרב דורי , יחד עם שתי נכדותיי : אור גרשון ושי מרקוביץהלומדות בבית הספר דגניה , בטירת הכרמל.

נולדתי בטירת כרמל בבית חולים רמב"ם בשנת 1956 . אחרי 3 שנים עברנו לחיפה ושם גדלתי ולמדתי בבית הספר ל"שדה" . בשנת 1973 במלחמת יום כפור, נישאתי.

במשך השנים ילדתי ארבע בנות מקסימות . מאז שנישאתי לא עבדתי, בחרתי להישאר בבית וגידלתי את בנותיי. היום בנותיי גדלו ונשאו, כל אחת לבחיר ליבה. יש לי ולבעלי חמישה נכדים, ועוד אחד בדרך. המשפחהשלי היא הדבר החשוב לי ביותר, את כל נכדיי גידלתי. בכל נכד טיפלתי בערך כשנתיים, ולאחר מכן הלכו לגנים.כעת אני ממתינה לנכד הטרי, ובעזרת השם כאשר אמו תשוב לעבודה, אוכל לגדל אותו כשאר הנכדים.

זיכרונות  ילדות:

בבית הורי ברווקות היינו חמישה אחים ,שלוש בנות ושני בנים , וזוג הורים. אני זוכרת, את המשחקים העיקריים בהם נהגנו לשחק. בזמננו היו חמש אבנים שהיו מאבנים שמצאנו ברחוב, בתופסת, מחבואים, וקלאס.

בית מגורי בילדותי

 תמונה 1

זיכרונות ממלחמת יום כיפור

מלחמת יום כפור החל בתאריך:

6.10.73  ובתאריך: 8.10.73 הייתי אמורה להינשא לבעלי כיום. החתונה לא התקיימה.

בעלי גויס למילואים וכבר למחרת הודיעו שכל אולמות אירועים נסגרו עד להודעה חדשה. אחרי שבועייםנישאנו בבית בעלי עם קומץ אנשים ומשפחה.

בעלי גויס למלחמה, שבעה חודשים, וגם אז המלחמה לא הסתיימה למשך הרבה מאוד זמן. בשנת 1973  פרצה מלחמת יום כיפור יום זה זכור לי כיום עצוב מאוד. הכלה שחולמת כל החיים על האירוע החשוב בחייה. הכל בוטל ונאלצנו להינשא רק כעבור שבועיים בבית בחוג מצומצם עם בני המשפחה הקרובים. כי כל המדינה הייתה תחת השפעת האירועים והמלחמה.

השכונה שלנו:

אני גרה כל השנים בטירת הכרמל. זו העיר בה אני גרה ואוהבת לחיות בה. בה נולדו לי כל ילדי. נהניתי לגדלבה את בנותיי וגם את נכדיי. יש לנו איכות חיים טובה פה. אני ובעלי  שומרים על כושר, עושים צעידה של 8 ק"מביום ונהנים מהספורט. אני מקווה שבשנים הבאות החיים יהיו מלאי סיפוק והנאה.

 תשע"ד 2014

מילון

טירת הכרמל
טִיַרת כַּרְמֶל היא עיר במחוז חיפה בישראל. טירת הכרמל ממוקמת בין המורדות המערביים של הר הכרמל לבין הים התיכון, דרומית לחיפה בסמוך לכביש 4, הכביש הישן מחיפה לתל אביב. לטירת כרמל רצועת חוף באורך של 2.6 ק"מ.‏

ציטוטים

”החתונה שלנו ב 8 אוקטובר 1973 לא התקיימה - מלחמת יום כיפור שינתה הכל“

הקשר הרב דורי