מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום הכיפורים

רומי וסבא יעקב בתכנית
סבא עם חבריו במלחמת יום כפור
הייתה לי הזכות לקחת חלק במלחמת יום הכיפורים.

"מלחמת יום הכיפורים נקראה גם "מלחמת אוקטובר" פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן."
ביום הכיפור תשל'ג התארחתי עם רעיתי בביתו של בן דודי, זו הייתה שעת צהריים. באופן לא רגיל שמענו כלי רכב נוסעים ברחוב שלא כמקובל ביום כיפור. לא ידענו במה מדובר ופתחנו את הרדיו לשמוע מה קרה?
 
הקריין הודיע כי כוחות מצריים חצו את תעלת סואץ והם כובשים חלק מהמעוזים. כמו כן הוכרז על גיוס יחידות המילואים לפי מילות קוד שהושמעו בזו אחר זו. במהרה שמעתי גם את מילת הקוד של היחידה שלי.
 
תמונה 1
 
אישתי כשכרסה הייתה בין שיניה ואני מיהרנו לביתנו, מילאתי את תרמילי בציוד אישי בסיסי ופניתי למרכז הגיוס של יחידתי. שם כבר חיכו חלק מחברי ליחידה. כעבור זמן קצר הגיעו כל המגויסים. אוטובוס הגיע ויצאנו לדרום למחנה הצבאי שלנו כדי להצטייד בציוד הצבאי ובנשק אישי משם צעדנו לימ"ח כדי לזווד את הנגמש"ים שחיכו לנו.
 
תמונה 2 
 
הנגמ"שים צוידו, העלינו אותם על הגוררים וכל הגדוד נע דרומה. הדרך נמשכה שעות רבות ובסופה סופחנו ליחידות שאבטחו וטיפלו טכנית בגשר הגלילים שנועד להימתח מעל תעלת סואץ.
 
בדרך הומטרו עלינו פגזים והותקפנו על ידי יחידות קומנדו מצריות, ואף "זכינו" ליעף של מיגים שגרמו נזק לגשרת, אך תיקנו אותו והמשכנו לאורך ציר עכביש עד הגיענו לתעלת סואץ, שם נדחף הגשר לתעלה, עוגן בגדה השנייה ועם עוד שני גשרים שימשו מעבר ליחידות הצנחנים והשריון לארץ מצרים. התבססנו ליד התעלה ומשם יצאנו לפעולות מיקוש וגידור לאורך הגבול החדש שצהל יצר.
 
משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי , יחד עם נכדתי רומי, בבית הספר רמת חן ברמת גן  בהנחייתה של המורה רויטל יוסף.
תשע"ה

מילון

מלחמת יום כיפור
מלחמת יום הכיפורים נקראה גם "מלחמת אוקטובר" פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפה של צבאות סוריה ומצרים על ישראל, ונמשכה עד ל-24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד ה-26 באוקטובר בחזית המצרית בחצי האי סיני ועד 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן.

ציטוטים

”הכל צפוי והרשות נתונה“

הקשר הרב דורי