מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מלחמת יום הכיפורים של יצחק בר זוהר

תמונת בר מצווה. סבא לימד והעלה לתורה.
סבא בצעירותו כנהג משאית
שירותו הצבאי של יצחק בר זוהר כנהג משאית במלחמת יום הכיפורים

ביום הכיפורים בשנת 1973, יומיים  לפני שפרצה המלחמה, ביום חמישי, עבדתי בתעלת סואץ שבסיני כנהג משאית. הובלנו חול ואבנים כדי לסלול כביש ליד התעלה.

בדרך כלל היינו משאירים את המשאיות באתר לשבת וחוזרים ביום ראשון לעבודה. אבל ביום חמישי ההוא, הייתה לי תקלה במשאית, והייתי חייב להגיע למוסך. החזרתי את המשאית לכיוון ביתי בדרום, וכל שאר הנהגים השאירו את המשאיות שלהם במרוכז ליד התעלה וחזרו במיניבוס הביתה.

שירותו הצבאי של  סבא יצחק בר זוהר כנהג משאית במלחמת יום הכיפורים

תמונה 1

ביום שבת, יום כיפור, כשהתחילה המלחמה, באו ואספו אותי מבית הכנסת. לפני שיצאתי כולם בירכו אותי ואבא שלי שם יד על ראשי ובירך אותי ואמר לי בהצלחה. הגענו לבסיס בדרום, לקחתי את הקיטבג עם כל הציוד ממחסן החירום ועלינו על זחל לכיוון סיני. בדרך לתעלה חווינו את זוועות המלחמה –  עשן ומראות קשים, בגלל ההפגזות של מטוסי המצרים.

היינו בגדוד תחת פיקודו של אריק שרון שהוביל את הגשרים לכיוון התעלה. כשהגענו 30 ק"מ בערך לפני החווה הסינית ספגנו הפגזות קשות. צלחנו את התעלה עם אריק שרון, הגענו לפאיד וישבנו שם כחודש.

כשהתקרבנו קצת עם הגשרים, ראינו את ריכוז המשאיות שהושארו על ידי הנהגים שעבדו איתי. כולן נשרפו. כשהמלחמה הסתיימה וחזרתי הביתה בשלום, התברר לי שבעבודה חשבו שכל המשאיות נשרפו. כשהודעתי להם שהמשאית שלי נשארה ליד הבית הם שמחו מאוד לדעת שלפחות משאית אחת נשארה! אמרו לי תודה והמשכתי לעבוד כנהג משאית עוד שנים רבות.

הזוית האישית

סיפורו של יצחק תועד במסגרת תכנית הקשר הרב דורי בבית הספר "אביטל" במרום גולן, בסיוע המורות חגית פרסטמן וורד שגב

תמונה מטקס הבר מצווה, סבא לימד אותי והיה לצידי בעלייה לתורה בבית הכנסת

תמונה 2

מילון

זחלים
כלי רכב אזרחי או רכב קרבי משוריין המונע באמצעות שני זחלים מאחור וזוג גלגלים בחזית להיגוי.

ציטוטים

”בדרך לתעלה חווינו את זוועות המלחמה – הפגזות, עשן ומראות קשים.“

הקשר הרב דורי