מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מי מכיר את קריית החרושת?

בתכנית בביה"ס קורצ'אק ר"ג
קריית החרושת
הורי הגיעו למקום מפולין ובנו בה את ביתם

"קריית חרושת" במאורעות לפני קום המדינה. "קריית חרושת", נוסדה בשנת 1935 , הורי הגיעו למקום מפולין ובנו בה את ביתם. זה היה מקום יפה ושליו, עם אקלים  נוח. הקריה שכנה לחוף הקישון לרגלי הר הכרמל והייתה מלאה בפרחים וצמחים.
 
מקור השם: היישוב המקראי חרושת הגויים שלפי סברה שכן בסביבה זו. בקיץ 1920 התמקם על גבעת 'חרושת גויים' מחנה העבודה הכללי של גדוד העבודה לסלילת כביש חיפה-ג'דה ובסמוך לו התמקם גדוד שומריה שאף אנשיו עסקו בסלילת הכביש. קריית-חרושת נוסדה בשנת 1935 וסבלה קשות במאורעות 1936-39. בשנת 1938 נרצחו חמישה מתושביה בהתקפת ערביים מכפרי הסביבה. היישוב שהיה רשות מקומית קטנה, שמנתה כ-240 תושבים, לא התפתח כמתוכנן ולכן הוחלט במשרד הפנים, ביולי 1979, לספח את קריית-חרושת לקריית-טבעון.

כיום מכילה קריית חרושת את רוב עתודות הקרקע לבניה של קריית טבעון. הבנייה הינה צמודת קרקע, ומורכבת בעיקר מבתים דו משפחתיים ופרויקט בנה ביתך רחב היקף. ( ויקיפדיה)

בשנת 1938 הותקפה הקריה ע"י פורעים ערבים שרצחו באכזריות חמישה מתושבי השכונה, בהתקפה הזו נשרף הבית שלנו כליל. כל בני משפחתי ניצלו, אך כל רכושנו ירד לטמיון. הורי נאלצו להתחיל הכל מהתחלה. הורי שכרו חדר בדירת אחד השכנים והתחילו לבנות את ביתם מחדש. אני נולדתי בשנת 1940

מאוד אהבתי את המקום ונהנית לעבור את שנות ילדותי באזור קסום זה. 

מילון

קריית החרושת
יישוב שהוקם בשנת 1935. ביולי 1979,הוחלט לספח את קריית-חרושת לקריית-טבעון.

ציטוטים

”הקריה שכנה לחוף הקישון לרגלי הר הכרמל והייתה מלאה בפרחים וצמחים.“

הקשר הרב דורי