מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מילדות לצבא

אני וסבא במפגש הקשר הרב דורי
כשסבא מקבל את דרגת סגן אלוף, ברמת דוד
שורשים ילדות וצבא

נולדתי בבית חולים "הדסה" בתל אביב, במרץ 1948, בעוד הערבים יורים מיפו לתל אביב.

סבא רבא שלי היה ציוני ועלה לארץ בשנות השלושים של המאה הקודמת-20 ובעקבותיו הגיעו בניו ובנותיו שניצלו מהשואה.

אמי עלתה לארץ לאחר השואה. היא איבדה את כל משפחתה ואת ביתה למעט אח אחד בשם מקס. אמי בזמן השואה הייתה בגטו ברחה והפכה לפרטיזנית עם אחיה. עלתה לארץ בתום המלחמה והתאחדה מחדש עם אבי וכעבור שנה וחצי נולדתי.

בבית חונכתי על אהבת הארץ ובתנועות הנוער הצופים והנוער העובד, למדתי להתהלך בארץ ולתת מעצמי לחברי ולחברה.

עברתי לגור בירושלים שם התבגרתי והייתי חבר במועצת הנוער העובד והלומד. בסיום לימודי התגייסתי לצבא כטכנאי אלקטרוניקה ושירתתי בבסיס אל עריש. מאחר והחלטתי לתרום יצאתי לקורס קצינים סיימתי בהצלחה ושירתתי כשליש בטייסת הליקופטרים ושם החלטתי שאני נשאר בצבא עד הפרישה שרתתי בסיני חזרתי לשרת בקריה בתל אביב כאחראי על שליחת חיילים לכל הקורסים השונים שהחיל היה זקוק להם.

ומשם עברתי לשרת בבסיס טיסה רמת דויד עם כל המשפחה בתור שליש הבסיס השירות היה נפלא ונהדר בעמק יזרעאל מקום יפה מלא ירוק ושדות מלאי כותנה בקיץ וקיבוצים ומושבים עם אנשים נפלאים ,נהדרים ונהניתי מכל רגע ששהיתי שם.

בתום שירותי נשלחתי מטעם הצבא ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת בר אילן ושסיימתי חזרתי לתפקיד בקרייה הייתי שם שנתיים וחזרתי לרמת דויד בתפקיד קצין מנהלה של הבסיס ברמת סגן אלוף התפקיד אחרי על כל המערכת המנהלתית של הבסיס מכח אדם, רפואה, אפסנאות, מזון רכב משמעת וכו'

משם עברתי לשרת בפו"מ-המכללה לפיקוד ומטה והדרכתי חניכים בזרוע אויר התפקיד חייב לעבור לאזור המרכז ובחרנו לגור בהרצליה. בתום תקופה של שנה התבקשתי לעבור ולהיות סגן מפקד של כל פום תפקיד מאוד בחיר מלא אחריות ונהנתי מכל יום מהעשיה והמפגש התמידי עם החניכים.

חשתי שתרמתי למדינה לחברה ולי. היתה זו חוויה נהדרת של שרות של 25 שנה של עשיה יוזמה נתינה והתנדבות למטרה נעלה.

כשסבא מקבל את דרגת סגן אלוף, ברמת דוד

תמונה 1

להמשך הסיפור של סבא

הזוית האישית

צביקה: היה לי כייף להיות ביחד עם הנכד שלי ולכתוב איתו. היה לי כייף להעמיק את הקשר הבין דורי בינינו, על מנת שזה יעבור בשרשרת לדור הבא… ועוד – מי שלא זוכר את העבר שלו אין לו עתיד.

לוקה: היה לי ממש כייף. אני חושב שזו חוויה מאוד נהדרת ושאני לא אשכח אותה. תמיד כייף לי לשבת עם סבא, כשהוא מספר לי על המשפחה שלנו ובעצם על השורשים.

תמונה 2

מילון

אפסנאות
הענף הצבאי האחראי לאחסון ציוד

ציטוטים

”חשתי שתרמתי למדינה, לחברה ולי “

הקשר הרב דורי