מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

יהודה קורן – מילדות לבגרות

אנו מסתכלים אל המשך המפגש הבא של התכנית
אבא שלי אחרי טיסה משוטפת עם סבא
תרומה לבטחון המדינה

ילדות

"נולדתי במגדיאל בשנת 1941. אבי עלה לארץ מגליציה. הוא היה חבר בשומר הצעיר ובגיל 17 בערך עזב את בית הוריו בלי להגיד להורים ועלה לארץ ישראל. אמי עלתה כנערה צעירה עם משפחתה. אחרי החתונה הם התיישבו במגדיאל.

תמונה 1

בתמונה: אבא של סבא יהודה במרכז בהגנה על מגדיאל במאורעות שהיו

מגדיאל שכנה בסמוך לכפר הערבי ביר עדס. באותם הימים הבריטים שלטו בארץ ואני זוכר את ערב הכרזת המדינה כשכל המשפחה הייתה צמודה לרדיו. אני גם זוכר את העוצר שהטילו הבריטים על המושבה שלנו בחיפוש אחר נשק.

בתור ילד אני גם זוכר ערב אחד שהייה חשש שהערבים מהכפר הערבי השכן יתקפו את המושבה ולכן כל הגברים במושבה התארגנו להגנה. בבוקר אחד התושבים הסתנן לכפר הערבי וחזר לספר שהערבים ברחו. התושבים לא האמינו לו אז הוא חזר לכפר הערבי והביא משם תריס של אחד הבתים כהוכחה.

כשהגעתי לגיל הגיוס תכננתי להתנדב לצנחנים שהיו בכותרות עם פעולות התגמול שלה. אבל אז קיבלתי מכתב ממפקד חיל האוויר שמזמין אותי להתנדב לטיס. כמובן שהסכמתי. את קורס הטיס סיימתי בהצלחה.

מאז שרתתי 24 שנים כטייס קרב והשתתפתי במלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום כפור ומלחמת לבנון הראשונה. כל השנים עסקתי בביטחון מדינת ישראל והגנה על גבולותיה. במלחמת ששת הימים איימו המצרים הסורים והירדנים על קיומה של מדינת ישראל.

חיל האוויר במבצע מוקד השיג ניצחון מוחץ על חילות האוויר של מצריים סוריה וירדן ותוך שישה ימים הורחבו גבולות המדינה. במלחמה זו טסתי בכל החזיתות: מצריים סוריה ועירק.

תמונה 2

בתמונה: סבא יהודה מתראיין לעיתון ומספר על הפלת המיג בכנרת

תמונה 3

בתמונה: נשיא מצרים מעניק מדליה לטייס שכביכול הפיל את סבא יהודה

.

הזוית האישית

רועי: אני מאוד נהנתי מהתכנית הזאת בגלל שיכולתי להכיר את סבא וסבתא שלי יותר טוב, והיה לי כיף מאוד להיפגש ולהכיר סבים וסבתות שלא הכרתי ולחבר קשרים בין הסבים.

יהודה: תכנית יפה מאוד, חשובה מאוד ואנחנו, סבא וסבתא נהננו מאוד. סבתא פגשה חברות ילדות שלה וסבא פגש חברים מהשרות שלו.

מילון

עוצר
הוראה של גוף בעל סמכות על שטח מסוים אשר אוסרת על תנועת אנשים ברחובות.

ציטוטים

”אבא עזב את הבית בגיל 17“

הקשר הרב דורי