מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מילדות לבגרות

אברהם עופר ויונתן שניטקין
אברהם עופר בשירותו הצבאי
נולדתי בנחלת יהודה
מבוא
במסגרת פרויקט "קשר רב דורי" הייתה לי הזכות להכיר את אברהם עופר אשר אודותיו וסיפורו, אביא בעבודה זו.   חשוב לי מאוד לציין כי במסגרת עבודתי נחשפתי לא רק לעובדות מעניינות וחדשות עבורי אודות העיר ראשון לציון, אלא שלמדתי להכיר, דרך סיפוריו של אברהם עופר, את דרך המחשבה וההתנהלות של מייסדי העיר ובניה וגם למדתי להכיר אדם מעניין מאוד, בעל שיעור קומה ובעל זכויות רבות בעיר.
ילדותו
—אברהם עופר נולד בשנת 1933 ביישוב נחלת יהודה, הצמוד מצפון לראשון לציון. היישוב היה יישוב חקלאי וכשהיה אברהם ילד הוא עזר לאביו בגן הירק שלו וגם שימש כחלבן.

—כשהיה תלמיד בבית הספר היסודי (אז קראו לזה "בית הספר העממי") הוא יצא לטיול אותו הוא זוכר כ"טיול האלף". בטיול זה השתתפו אלף תלמידים, כולל מבית הספר שלו, במסלול למצדה. טיול זה זכור לאברהם במיוחד כיוון שהיה כה מיוחד כי כל כך הרבה ילדים הלכו ביחד למצדה. —טיול נוסף שהשתתף בו במסגרת תנועת הנוער וזכור לו מאוד הוא טיול לאילת אחרי כיבושה במרץ 1949.

—אברהם עופר אהב במיוחד את לימודי המתמטיקה והיה תלמיד מצטיין.
בצבא
אברהם עופר היה עתודאי ,כלומר קודם לכן הוא למד בטכניון ואחר כך הוא התגייס לחיל האוויר בתאריך 1.4.1956. הדבר הראשון שהם עשו בצבא היה השלמה חיילית לקורס קצינים שאותו התחיל בחודש מאי בבה"ד 1. חודשיים אחרי קורס הקצינים ביום שישי בצהריים המפקד קורא לחיילים ואומר להם שהם מפסיקים את הקורס מכיוון שפרצה מלחמה. מלחמה זו הייתה מלחמת סיני בשנת 1956 במלחמה זו לא השתתף מכיוון שהיה עוד בקורס קצינים. במלחמת ששת הימים בזמן שישב במשרד מפקדו בא אליו ואמר לו שהם יורדים לסיני זה קרה ביום הראשון למלחמה באותו יום הקימו שלוחת מסלול ,כלומר שלוחת המסלול כוללת את כל הציוד למגדל פיקוח ואת כל הציוד להאיר בלילה את המסלול.הם התחילו להתארגן הם לקחו את כל הציוד ולמחרת בבוקר הם העמיסו את הציוד ונחתו שעתיים לאחר שנכבש.
משפחה
סבא שלו מצד האבא עלה לארץ בשנת 1900 מאוקראינה והתחיל לעבוד ביקב בשנת 1905 בתור חבתן. ב1914 הוא ייסד יחד עם חבריו את המושב נחלת יהודה.אביו נולד בשנת 1908 והיה כל חייו חקלאי בנחלת יהודה.לאברהם עופר יש שני בנים ובת אחת.הבן הבכור הלך בעקבות אביו והיה עתודאי ולמד בטכניון.הבת שלו נשואה וגרה בארצות הברית ובארץ לחילופין, מכיוון שיש לה דירה בארץ וגם בארצות הברית.בנו הקטן מנהל מכירות בחברה בשם גורי.
תמונה 1

מילון

חבתן
חבתן (באנגלית: Cooper) הוא בעל מקצוע המכין מכלים מעץ הבנויים מלוחות: חביות בגדלים שונים, דליים, תיבות ועוד.

ציטוטים

”למדתי להכיר את דרך המחשבה וההתנהלות של מייסדי העיר ובניה“

הקשר הרב דורי