מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

"מילדות ועד בגרות"

"אני בצופי גבעתיים"
אני בחתונתי בגיל 18
"חוויות חיי בארץ ישראל "

שלום, שמי גליה,
נולדתי בתאריך 20/2/1952 בשם רוזנגרט גליה, על שם סבתי מצד אבי (גרשון) שנספתה בשואה עם כל משפחתו. במהלך השנים הורי שינו (עיברתו) את שם משפחתנו לרז. 
ילדותי ונעורי
בילדותי נהגנו לשחק במשחקי חברה בחוץ עם כל ילדי השכונה ואילו בחג הסוכות כל ילדי השכונה היו נאספים לבניית סוכה משותפת מקרשים שאספנו. 
נולדתי בעיר רמלה בבית החולים "אסף הרופא" ולאחר מכן עברנו לעיר גבעתיים . שם העברתי את ילדותי ונעורי עד נישואי. במהלך שנות נעוריי ביליתי בתנועת הנוער "הצופים" עד הדרכת קבוצת בנות לשנה אחת. בנוסף לזאת רקדתי ב"להקת המחול של גבעתיים", בריקודי עם עד שנכנסו הריקודים הסלונים עם המסיבות המגניבות .   
 
משפחתי
אבי גרשון, נולד בעיר ורשה שבפולין הוא היה בשואה וברח ליערות ונלחם עם הפרטיזנים. אמי רבקה, נולדה בעיר יאסי שברומניה, שניהם עלו לארץ בעלייה הבלתי-לגאלית בתקופת הבריטים.  הם הוחזרו למחנה מעצב בקפריסין . שם הם הכירו לאחר שלושה שבועות נישאו. שנה אחר כך נולד אחי הבכור שמואל. אחותי הקטנה עירית נולדה בשנת 1966 וכיום היא בת 49 .
 
נישואי
בגיל 17.5 בשנת 1970 הכרתי את חיים רוזנבאום (סבא של רוי, סו, עומרי ונועם) לאחר 6 חודשי הכרות נישאנו, בתי הבכורה לימור (אמא של סו ורוי) נולדה כשנה אחרי נישואינו. 3 וחצי שנים לאחר מכן נולדה שגית (אמא של עומרי ונועם).  
 
עבודותי
כשהייתי בת 18 התחלתי לעבוד בתחום המחשבים (בהתחלה התחלתי במסגרת הצבא). עבדתי בעבודה זו במשך 22 שנה. עבודתי כיום היא כמזכירה רפואית / מנהלת מכון פיזיותרפיה ואני מאוד אוהבת לעבוד בתחום זה. 
 
תחביבים
בעבר שיחקתי טניס, אהבתי  מאוד לרקוד. אני אוהבת לקרוא ספרים·ואני אוהבת לעשות התעמלות 
 
זהות אבי
בקום המדינה (בתקופת מלחמת השחרור בארץ), כאשר אבי היה חייל, יצחק רבין לקח את זהותו של אבי והשתמש בה כמסווה במלחמה.  
אני ומשפחתי כיום
יש לי שתי בנות לימור ושגית ומהן יש לי ארבעה נכדים מקסימים: רוי -14 וסו -11 , עומרי -7 ונועם -4 . בעלי חיים פרש לגמלאות ואנו חיים באושר רב!
 
תמונה 1
אני במדי תנועת הצופים גבעתיים
תמונה 2 
אני בלהקת המחול של גבעתיים
 
תמונה 3
 אני בחתונתי
 
תמונה 4
 
 אני ונכדתי כיום
העשרה
אתר תנועת הצופים בישראל: "תנועת הצופים העבריים היא תנועת הנוער הראשונה והגדולה בישראל. התנועה, המובילה את העשייה המרכזית של החינוך הא-פורמאלי, מאגדת למעלה מ- 80,000 בני הנוער בכ- 200 שבטים, תוך הובלת תרבות ציונית אקטיבית".
תנועת הצופים: "הצופים או תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. התנועה נוסדה ב-1907 על ידי רוברט באדן פאוול, לוטננט־גנרל במילואים מהצבא הבריטי. הוא היה גם באותה תקופה חבר בכיר ב"בריגדת הבנים" (ארגון נוער נוצרי). כיום כוללת התנועה למעלה מ-42 מיליון חברים ב-217 מדינות וטריטוריות."
תכנית הקשר הרב דורי, תשע"ו, 2015
מורה מובילת תכנית, רוויטל יוסף,
ביה"ס רמת חן, רמת -גן

מילון

תנועת הצופים בישראל
תנועת הצופים העבריים היא תנועת הנוער הראשונה והגדולה בישראל. התנועה, המובילה את העשייה המרכזית של החינוך הא-פורמאלי, מאגדת למעלה מ- 80,000 בני הנוער בכ- 200 שבטים, תוך הובלת תרבות ציונית אקטיבית.

תנועת הצופים
הצופים או תנועת הצופים היא תנועה חברתית כלל עולמית. מטרתה היא לפתח אנשים צעירים גופנית ורוחנית כך שהנוער יוכל לקחת מקום מועיל יותר בחברה. מטרה זו מושגת באמצעות חינוך בלתי פורמלי עם דגש על פעילויות מעשיות בחוץ, בטבע. התנועה נוסדה ב-1907 על ידי רוברט באדן פאוול, לוטננט־גנרל במילואים מהצבא הבריטי. הוא היה גם באותה תקופה חבר בכיר ב"בריגדת הבנים" (ארגון נוער נוצרי). כיום כוללת התנועה למעלה מ-42 מיליון חברים ב-217 מדינות וטריטוריות.

עיברתו
העבירו, תרגמו לשפה העברית

ציטוטים

”"מכל מלמדי השכלתי"“

הקשר הרב דורי