מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מחפש הכתובות

ויקי שאקי וג'וי יגר
משפחת שאקי
ויקי שאקי מספרת על תפקידיו של בעלה בשירות הצבאי

עלינו לארץ ישראל בשנת 1968 מצרפת, פריז אחרי שבעלי החליט שאנחנו נגיע לארץ היחידה שלנו. ב1967 בגלל מלחמת ששת הימים. בעלי התנדב למלחמה, נתן את כל פרטיו כי לא ידענו שהמלחמה תימשך שישה ימים אך ברוך השם לא הצטרכו מתנדבים  מחו"ל.
 
בהגיענו ארצה הוא התגייס לצבא מתוך מחויבות. הוא התגייס לחיל הנדסה. הוא שירת שישה חודשים כי הוא שירת גם בצבא צרפת. בעלי שירת במלחמת יום כיפור. הוא שירת בחיל ההנדסה.
 
היו לו ימים ולילות קשים כי היה חורף והיו צריכים להלחם. הוא עבר את התעלה כמה פעמים. הוא היה מפרק מוקשים, מזיזים את הקו ומניחים מוקשים קדימה ואחורה לפי ההוראות. הוא ראה מול עיניו חברים נופלים ופצועים. אומנם הכריזו על הפסקת אש לאחר שלושה שבועות אבל היחידה שלהם נשארה במקום והוא שירת במשך 180 יום.
 
סיור כתובות

סיור כתובות
 
היה להם מאוד קשה רחוק מהמשפחה. עם זאת  אני ושלושת ילדיי דאגנו והתגעגענו אליו. הוא היה מגיע הביתה פעם בשלושה שבועות ל-48 שעות. הוא תמיד דאג להביא לילדים ממתקים ולשמח אותם והם זוכרים את זה עד היום. הוא נקרא לשרת גם במלחמת ההתשה ואז העבירו אותו לחיל אוויר כי בצרפת הוא גם שירת בחיל האוויר.
 
אחרי המלחמה ביקשו שגברים יתנדבו למשמר אזרחי . פעם בשבוע הוא עם עוד קבוצה היו מסתובבים בפרדסים (איפה שגרנו היו גם שטחים של פרדסים) ובשכונות למשך שעות הלילה כדי למנוע הסתננות של מחבלים לתוך העיר.
 
הוא שירת במלואים והיה לו ימי "סיור כתובות" זאת אומרת שהוא היה אחראי לבקר אצל החיילים ששירתו איתו ולברר שהכתובת נכונה במידה ויצטרכו אותם.
 תשע"ו

מילון

סיור כתובות
תפקיד בצבא. ביקור אצל החיילים כדי לברר שהכתובת נכונה במידה ויצטרכו אותם.

ציטוטים

”לא צריך להשתמש בידיים, צריך לדבר“

הקשר הרב דורי