מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מורשת הצבא במשפחת רוזנבאום

סבא דוד ויואב - קשר רב דורי
סבא דוד בתקופת השירות הצבאי
מורשת צבאית

שמי דוד רוזנבאום, אני משתתף השנה בתכנית הקשר הרב דורי יחד עם נכדי, לו סיפרתי על המורשת הצבאית במשפחתנו.

הורי סביי וסבותיי ניצולי השואה שרידי חרב עלו לארץ בשנת 1949, בתחילת יסודה של ארץ ישראל. ברצונם ובחזונם רצו להמשיך את הרצף ההיסטורי מאז שעם ישראל נבחר להיות עם בחירה אור לגויים בהר סיני. הם היו נחושים בדרכם לבניה מחדש של דור ההמשך.

אני דוד רוזנבאום וסבו השני של יואב, משה מנשה, יישמנו את את חזונם בבניין המשפחה, הארץ והחברה בשירותם הצבאי ודאגנו שיצר ההשמדה של אויבינו לא יצא לפועל.

אביו של יואב, ובני, מאיר המשיך את דרכם וחזונם בבניין הארץ ובביטחון תושביה. הוא שירת בחיל התותחנים והיה איש צוות שהפעיל את התותח. אני שירתי בגולני כחובש והשתתפתי במלחמות ישראל בייחוד במלחמת יום כיפור, שבה הייתי בכוח שחצה את הקו הסגול ושחדר לעומק סוריה. כמו כן השתתפתי בטיפול ובפינוי של הפצועים בקרב של כיבוש החרמון מחדש.

 בתקופת השירות הצבאי

תמונה 1

אני מקווה כשיגיע מועד גיוסו של יואב, נכדי, לצבא ייכון השלום ותגיע גאולה לעם ישראל לנצח נצחים.

 אני ונכדי יואב בתכנית הקשר הרב דורי

תמונה 2

הזוית האישית

יואב רוזנבאום: מפגשי תכנית הקשר הרב דורי היו מאוד מהנים, אני מאחל לסבי שיחיה חיים בריאים ושימשיך לצייר יפה כמו שהוא יודע.

מילון

מלחמת יום כיפור
מלחמת יום הכיפורים (נקראת גם מלחמת יום כיפור; בערבית: حرب تشرين, תעתיק: חַרְבּ תִּשְרִין או حرب أكتوبر – חַרְב אכתובר: "מלחמת אוקטובר" וגם حرب رمضان – חַרְבּ רמצ'אן: "מלחמת רמדאן") פרצה ביום הכיפורים ה'תשל"ד, 6 באוקטובר 1973, בהתקפת קואליציה של צבאות מדינות ערביות נגד ישראל, בהובלתן של סוריה ומצרים, שנתמכו על ידי חילות משלוח מארצות ערב, בעיקר מעיראק ומירדן. המלחמה התרחשה בעיקר בסיני וברמת הגולן, ונמשכה עד 24 באוקטובר 1973, יום כניסת הפסקת האש לתוקף. חילופי אש נמשכו עד 26 באוקטובר בחזית המצרית בסיני ועד מאי 1974 בחזית הסורית ברמת הגולן בתום מלחמת ההתשה במובלעת הסורית. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”מי שרודף אחרי הכבוד הכבוד בורח ממנו“

הקשר הרב דורי