מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מוס שוקולד

היום, בבית הספר 'רמת החייל'
סבתא בת 6 בבית הספר בפריז.
סיפור החיים של שנטל שרז בקצרה.

שמי שנטל שרז, נולדתי בפריז שבצרפת בשנת 1954. הייתה לי ילדות יפה שבה גם למדתי להכין המון מתכונים מאמא שלי, במיוחד המוס שוקולד שלה שהוא דגל במטבח שלנו. היה לנו רקע יהודי מסורתי. בביתי דיברנו צרפתית.

למדתי בבית ספר "ליסה ויקטור הוגו". בית ספר זה נקרא על שמו של ויקטור הוגו "ויקטור-מארי הוגו (בצרפתית: Victor-Marie Hugo;‏ 26 בפברואר 1802 – 22 במאי 1885) היה סופר, משורר, מחזאי ופוליטיקאי צרפתי. ממייסדי זרם הרומנטיקה, נחשב לגדול משוררי צרפת ומעבר לגבולות ארצו נודע בעיקר בשל ספריו המפורסמים: "הגיבן מנוטרדאם" ו"עלובי החיים". התעניין גם באמנויות היפות: השאיר רישומים ובתחום האדריכלות היה ממובילי תנועת התחייה הגותית בצרפת".

על יד בית ספר התיכון הייתה חנות קטנטנה וחמודה שחיה מלמכור ממתקים לכל התלמידים, כל יום בזבזתי חלק מדמי הכיס שלי על ממתקיי החנות. וההורים שלי בזבזו את הכסף בשביל רופא שיניים.

כל קיץ הייתי הולכת לקייטנות יהודיות ששם למדתי את כל השירים העבריים וההיסטוריה היהודית. ישראל הייתה תמיד ברקע המשפחה מפני שאבא שלי חי בישראל בין 1943-1951 ותמיד דיבר עליה.

סבתא בגיל 6 בבית הספר בפריז

20170126_205809

העלייה לארץ ישראל

בגלל אהבתי לארץ עליתי לבד בשנת 1973 לאחר כל הבגרויות שעשיתי בצרפת, כשהגעתי למדתי באוניברסיטת ירושלים. עשיתי מכינה בארץ באוניברסיטה כדי ללמוד את השפה העברית. לאחר 3 שנים בארץ, בשנת 1976 התחתנתי לראשונה ולאחר שנה בתי הבכורה נולדה, קראנו לה ליזה בגלל שיר של קט סטיבנס.

לאחר גירושים וחתונה שנייה, שלאחריה נולד ילדי השני דוד, קראנו לו על שם אח של אבא שלי שנספה בשואה. אז התחילו חיי משפחה עם ילדים שלא שלי ושלנו, עם המון חוויות מהנות, טיולים יפים והמון משפחתיות. אחרי מות בעלי כשאני בת 50 הקמתי עסק עם ביתי ליזה ליופי ושם הייתה לי חווית אנושית מופלאה והכרתי המון אנשים שעד היום אני איתם בקשר, אך לאחר שמונה החלטנו למכור את העסק.

הזוית האישית

כיום, אני מארגנת ערבי ג'אז והחיים לפני. בעיני, המשפחתיות היא הדבר החשוב ביותר, ו- 12 הנכדים המהממים והאהובים. אנו משתדלים לשמח את הילדים, ולבלות כמה שיותר ביחד.

שהכל ימשיך ככה לעולם!!!!!

מילון

ליסה ויקטור הוגו
הוא שם בית ספר תיכון ע"ש הסופר הנמצא בפריז.

ויקטור הוגו
ויקטור-מארי הוגו (בצרפתית: Victor-Marie Hugo;‏ 26 בפברואר 1802 - 22 במאי 1885) היה סופר, משורר, מחזאי ופוליטיקאי צרפתי. ממייסדי זרם הרומנטיקה, נחשב לגדול משוררי צרפת ומעבר לגבולות ארצו נודע בעיקר בשל ספריו המפורסמים: "הגיבן מנוטרדאם" ו"עלובי החיים". התעניין גם באמנויות היפות: השאיר רישומים ובתחום האדריכלות היה ממובילי תנועת התחייה הגותית בצרפת.

ציטוטים

”"בעיני, המשפחתיות היא הדבר החשוב ביותר"“

הקשר הרב דורי