מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהשל"ת לחופה

אתי ועליזה בקשר הרב דורי
עליזה עם ילדי הגן
אהבה שהתחילה בקיבוץ
בשנת 1962 התגייסתי לצבא. היות ואני מאוד אוהבת ילדים ויש לי סבלנות והרבה מאוד אהבה החלטתי ללכת לקיבוץ לשל"ת – שירות ללא תשלום (באותו מעמד התגייסנו 7 חיילות). עברנו טירונות רגילה כשאר החיילות ולאחר מכן הצטרפנו לשל"ת בקיבוץ עמיעד. בקיבוץ  שובצתי בגנון לטיפול בילדים בני 5-3.
תמונה 1
עליזה בצבא
בקיבוץ גרנו מספר חיילות בחדר אחד וכמובן השתלבנו בחברת הגרעין שהייתה בקיבוץ. קיבלתי קבוצה של 5 ילדים אשר הייתי אחראית עליהם: הקראת סיפורים אשר מתאימים לגיל הרך, משחקים, הדרכה, טיולים במשק כאשר מזג האוויר אפשר זאת, וכמובן טיפול צמוד לאורך כל היום ואהבה גדולה. במשך הזמן הילדים מאוד נקשרו אליי ואני כמובן נקשרתי אליהם. היה לי קשר טוב עם הילדים, קשר חברות  וקשר אימהי. כאשר הילדים היו רואים אותי בחצר המשק או בחדר האוכל הם היו רצים לקראתי ונצמדים אליי ברוך ואהבה. הייתי עם אותם הילדים במשך שנתיים.
תמונה 2
עליזה ושאר הבנות ששירתו איתה בשל"ת
תמונה 3
עליזה וחברה בכניסה לקיבוץ עמיעד
עם הזמן צורפתי לגרעין ושם הכרתי את אחיו של בעלי, מוטי, אשר הכיר אחת מחיילות השל"ת ועם הזמן הם נישאו. ביום העצמאות החלטנו הגרעין והשל"תניקיות לחגוג את יום העצמאות בחיפה, ושם במפתיע פגש מוטי את אחיו עזרא, והוא השביע אותו לבוא לקיבוץ לחגוג את יום המחרת. למחרת עזרא הגיע לקיבוץ, נשאר יומיים ולאחר מכן חזר לחיפה, שם הוא התגורר בשכירות. בהמשך הוא לקח אותי באופנוע לחופשה הביתה לחיפה, ומכאן הגענו לחופה.
תמונה 4

מילון

של"ת
שירות ללא תשלום

ציטוטים

”כאשר הילדים היו רואים אותי בחצר המשק או בחדר האוכל הם היו רצים לקראתי“

הקשר הרב דורי