מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהפחון במושב פורת לשכונת ותיקים בנתניה

נורית דואני והנכדה לינוי עטיה
נורית דואני
סיפור מרגש של עבר ושל הווה

שמי נורית דואני, נולדתי במושב פורת בתאריך 12.1.1951. במושב גרנו בפחונים. באותה שנה ירד הרבה שלג, אימא שלי מספרת שהשלג הגיע לגובה של חצי הפחון. אני הילדה השמינית במשפחה, גרנו בפחון הקטן עשר נפשות (בלילה היו מכניסים גם את העז). אחרי כמה שנים העבירו את כל המושב לבתי אבן. למדתי בבית ספר "שכטרמן" בכפר יעבץ. בבית הספר היו 8 כיתות, עד כיתה ח׳.

בגיל 14 יצאתי לשוק העובדה כסייעת בגן ילדים. לאחר כמה שניים בגיל 16 התחלתי לעבוד בבית אריזה לתפוזים. בגיל 19 הכרתי את נפתלי בעלי. התחתנו בשנת 1970, אחרי שנה נולדה לי בת בשם לבנה. אחרי זה נולדו לי עוד 3 בנות ובן, וכך יש לי 4 בנות ובן: לבנה, אתי, גלית, אפרת וברק. הכל היה יפה ומוצלח בנישואים ועם הילדים. כשהגיעו הילדים לגיל הנישואים הם התחתנו וכולם גרים בנתניה חוץ מגלית, שגרה עד היום בפרדס חנה. בשנת 2006 נפתלי בעלי נפל מבניין שעבד בו כטפסן וקיבל הרבה מכות קשות שגרמו למותו, זו הייתה למשפחה טרגדיה. לאחר מותו המשכתי את החיים הודות למשפחה ולנכדים שהעבירו לי כוחות, ובזכותם אני ממשיכה בשגרת החיים.

                     אני ובעלי נפתלי ז"ל

תמונה 1

עכשיו יש לי נכדים ונינים שאני מתגאה בהם. נכדים עם חינוך טוב, ואני מודה להורים ולקב״ה על המתנה הגדולה שהיא המשפחה.

אפרת

בתי אפרת עברה חיים לא קלים. אחרי שהתחתנה נולדה לה בת שקוראים לה שליו. שליו ברוך ה' יצאה בריאה. לאחר שליו נולד רועי. רועי נולד עם מחלה ונפטר בגיל 4 בלבד. אחרי רועי אפרת לא ויתרה והולידה עוד בת שקוראים לה טוהר. טוהר נולדה עם אותה מחלה כמו של רועי, אבל אפרת לא ויתרה על עוד בת ואפרת גילתה את התרופה למחלה. לאחר תקופת מה אפרת חלתה במחלת הסרטן. בעקבות המחלה החלה אפרת להתנדב בקהילה והקימה מרכז תמיכה לנשים חולות בסרטן. המרכז נקרא מרכז לאה, זהו מרכז תמיכה למשפחות של חולות ומחלימות מהמחלה. לאחר שאפרת נפטרה הוסיפו למרכז את השם אפרת, ועכשיו המרכז נקרא על שמה של אפרת: מרכז אפרת לאה. בנוסף לכך הקימה גם מרכז התומך באחים של ילדים החולים במחלה קשה. מרכזים אלה פועלים במתנ"ס ע"ש ספי ריבלין בקריית השרון בנתניה. אפרת הבריאה, אבל לאחר שנתיים חזרה אליה המחלה, הפעם המחלה הייתה יותר קשה. אפרת נפטרה בתאריך 19128.  

אני ואפרת ז"ל

תמונה 2

 

הזוית האישית

הנכדה לינוי: נהניתי להשתתף בתוכנית "הקשר הרב דורי", אני מקווה שעוד הרבה ילדים ישתתפו בתוכנית זו וילמדו הרבה דברים על המשפחה שלהם, כמו שאני למדתי להכיר את סבתא שלי.

מילון

מרכז לאה
מרכז לנשים המתמודדות ומחלימות ממחלת הסרטן, המרכז נמצא במתנ"ס קריית השרון.

פחון
פחון הוא מבנה פשוט העשוי מלוחות פח או פח גלי אשר בנייתו היא פשוטה מאוד וזולה עד כדי כך שחומרי בנייתו עשויים להיות שאריות של תוצרי בנייה אחרים. פחונים היו מקום מגורים לעולים חדשים בימים הראשונים לקיום מדינת ישראל. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”המשכתי את החיים הודות למשפחה ולנכדים שהעבירו לי כוחות, ובזכותם אני ממשיכה בשגרת החיים“

הקשר הרב דורי