מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהנח"ל לאוהל ברחובות

אלה וטום
אלה הנחלאית
לאחר הצבא חזרתי להורים שלי, שגרו ברחובות, באזור של אוהלים.

עליתי מרומניה בשנת: 1949.
הייתי בצה"ל, בנח"ל, ולאחר מכן בגדנ"ע. שנה ראשונה עשיתי אימונים שלושה חודשים בירושלים. היינו יוצאים לפעולות לילה, והיינו חוזרים. אחד מהמפקדים שלי היה מוטה גור.
היה לי מאוד קשה שלא ידעתי את השפה. לא היו אולפנים כמו עכשיו. אחרי שנה שהייתי בנח"ל, שלחו אותנו לקיבוצים. הייתי במסדה, ושם עשית כל מיני עבודות בגן ירקות, בשירותים במטבח. אז לא היה מכונת כביסה, היינו עושים [רוחצים] את הכלים בידיים. איזה מקום יפה זה היה! כעבור שנה העבירו אותי לגדנ"ע. היו זמנים שהיו מביאים נוער עולה. נהפכתי לחובשת, וטיפלתי בילדים.  
 
כשסיימתי את הצבא, התחלתי לחפש עבודה בחיים הפרטיים והייתי גרה עם ההורים באוהל. ברחובות היה מקום של אוהלים. ניסיתי כל מיני עבודות, בסוף הגעתי אחר כך ליפו, איפה שהייתה חברה שלי, ואימא שלה חיפשה לי עבודה.
הייתי מוכרת הלבשה תחתונה. ככה זה נמשך שלוש שנים, עד שפגשתי את בעלי, שבצבא הוא היה רב סמל. וככה עברו השנים ואחרי כמה שנים הולדתי את הבת שלי, וכל הזמן עבדתי. בסוף, עבדתי בחנות הלבשה (אתא). עבדתי שם 23 שנה, ואחר כך עוד שש שנים עבדתי בשק"ם באבן גבירול. זה היה המקום של חיילים, עד שפרצה מלחמה הסקאדים, ואז החברה התפרקה. עבדתי בחנות של דלתא עוד כמה שנים.
 
פרשתי ונרשמתי למתנ"ס גורדון, ומאז אני בו 13 שנה .עכשיו אני אם לילד אחד ואני סבתא לנכד שאני אוהבת אותו הרבה.
 
יצירה בעקבות הסיפור

יצירה בעקבות הסיפור

מילון

קיבוץ מסדה
קיבוץ בצפון בקעת הירדן.

ציטוטים

”היה לי מאוד קשה בצבא שלא ידעתי את השפה“

הקשר הרב דורי