מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהמטבח בקיבוץ ועד הקייטרינג המצליח בתל אביב

אורה ונכדה רן רגב
אני בילדותי
התחביב בבישול שהפך למקצוע לחיים

תמצית חיי

שמי אורה רוטנברג, נולדתי בשנת 1949 במושב גן חיים ליד כפר סבא. לאחר זמן קצר הורי עברו למושב משמר אילון ליד לוד ומשם כעבור זמן נוסף עברו לקיבוץ גת ליד קרית גת.

הגענו לקיבוץ הוריי ושני אחיי הצעירים יותר – שושה ודני. בקיבוץ נולדו שני אחיי התאומים שי ודורון. אבא שלי עבד בדיר צאן ולאחר מכן ברפת. בשנים מאוחרות יותר היה פעיל במפלגה של מפ"ם ובמר"צ. אימא שלי בכל שנותיה הייתה אשת חינוך אהובה ומוערכת מאד. היא היתה מטפלת של רבים מילדי הקיבוץ.

אני ואחי הצעירים

תמונה 1

מגיל 3 עד גיוסי לצבא הייתי בקיבוץ. בצבא לאחר הטירונות נשלחנו כמה בנות חיילות לקיבוץ עין גדי. שם עבדתי בגן הירק, במטבח ועם ילדי הקיבוץ. הייתי שם כחצי שנה ולאחר מכן עברתי לשרת בחיל האוויר. עד סוף השירות בשהותי בעין גדי הכרתי את מי שהפך להיות בעלי. בעין גדי התחתנתי עם פרויקה. לאחר מכן נולדו שני ילדיי: אילן ואביטל. לאחר הולדת שני ילדיי המשכנו להתגורר בעין גדי.

אני ומשפחתי

תמונה 2

התחביב  במטבח עין גדי שהפך למקצוע

התחלתי את עבודתי בקיבוץ בשנת 1969. כשהגעתי לעין גדי התחלתי לעבוד במטבח של הקיבוץ, ותוך כדי העבודה ראיתי שנושא הבישול והמטבח בכללותו מעניין אותי. לאורך השנים עבדתי בקיבוץ בשלל עבודות: במטבח הקיבוץ, במסעדת בית הארחה ובמסעדה שהייתה לחופו של ים המלח. במטבח של הקיבוץ בעיקר בישלתי את האוכל והכנתי סלטים. בבית הארחה עבודתי הייתה הכנת סלטים וקינוחים. במסעדה עשיתי הכל כולל סלטים, קינוחים וכל הבישול. הגעתי לעבודה הזאת בלי שום ידע מוקדם. פשוט הנחיתו אותי לעבוד במטבח וכך התחלתי. במשך השנים עשיתי עוד ועוד דברים, התפתחתי ניסיתי, נכשלתי והצלחתי.

הראשון המוכר והידוע שעבורו הכנתי משהו היה הנשיא יצחק נבון. הוא התארח בעין גדי ואני הייתי המארחת שלו, הוא גם ישן עם אופירה אשתו וילדיו בביתי. תוך כדי העבודה למדתי לעשות הרבה דברים. עבדתי במספר מקומות לאורך שנים.

המשך חיי בתל אביב – בקייטרינג שפתחתי לי כעסק

עזבתי את עין גדי בשנת 1987 והייתי לבד עם שני ילדיי. עבדתי בהרבה עבודות על מנת שאוכל לתת לילדי ולי כל מה שצריך. לא קיבלתי שום עזרה, כי הוריי חיו בקיבוץ ולא הייתה להם אפשרות לעזור ממש. בשנת 1991 הכרתי את מי שהיום הוא בעלי – עמוס.

התחלתי את עבודתי בקייטרינג שפתחתי לי כעסק. בתל אביב הכנתי אירועים גדולים ולאנשים פרטיים, ביניהם: איסר הראל, עודד תאומי, מרים זהר וכמובן – הכנתי ארועים לפילהרמונית, לזובין מהטה ועוד…

אני בארוחה שהכנתי לזובין מהטה

תמונה 3

סיום העבודה

לצערי הרב נאלצתי לסגור את העסק לפני שנה בעקבות שכן שעשה לי בעיות, אחרי שנים רבות שקנה ממני אוכל. זה היה בשבילי שבר גדול כי בניתי במו ידיי עסק שעבד יפה ונתן לי סיפוק רב. היום אני עובדת בקטנה, בשביל הנפש בעיקר. כאן נגמר סיפורי עד היום. בנוסף, אני מטפלת ועוזרת בגידול נכדיי המתוקים באהבה ובהנאה.

הזוית האישית

הנכד רן: אהבתי מאוד את העבודה עם סבתא בתכנית הקשר הרב דורי. זו היתה חוויה נהדרת. למדתי דברים על סבתא שלא הכרתי.

מילון

עין גדי
עֵין גֶּדִי הוא קיבוץ בחופו המערבי של ים המלח. שם הקיבוץ משמר את שמה של עין גדי המקראית והיישוב מחדש התיישבות יהודית באזור בת מעל 1,300 שנה. עין גדי, מצדה ודרום מדבר יהודה נתחמו עם סיומה של מלחמת העצמאות בגבולות מדינת ישראל הודות ליוזמה של שמריה גוטמן, ששכנע את מפקד חזית הדרום, יגאל אלון, שלא תיתכן מדינת ישראל ללא שלוש הנקודות הללו שנתפסו כחלק ממבצע יצוב. (ויקיפדיה)

ציטוטים

”תוך כדי העבודה ראיתי שנושא הבישול והמטבח בכללותו מענין אותי. “

הקשר הרב דורי