מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהחושך אל האור

סבתא בצעירותה
סבתא שמחה מספרת לנכדתה מושקא
הרגשתי שהגעתי לאמת אך עדיין זה היה מורכב מאוד בשבילי ונשגב מדי.

סבתא מספרת: שמי שמחה ציירסקי, נולדתי בשנת 1956 בעיר וילפנט שבצרפת, להוריי יהודה ויקוט כהן. אבא שלי מגיע מאלג'יריה ואימא שלי מקזבלנקה שבמרוקו.

עליתי לארץ בגיל 40 בשנת 1967.

עם עלייתי לישראל התגוררתי בבאר שבע אצל דודה שלי ולמדתי באולפן, ואז הגיע חג הסוכות וקיבלנו שבוע חופשה. רציתי לראות ולהכיר מקומות ואתרים שעדיין לא הייתי בהם בארץ, לקחתי את ספר התיירות שהיה איתי וחיפשתי. תוך כדי שעלעלתי בספר גיליתי שם את העיר צפת. ואז נזכרתי שפעם תרגמתי (בצרפת עבדתי כמתרגמת) ספר שהיה מסופר בו על השואה. בספר היה תיאור על חסידים וכיצד הם חיים ונראים. בספר התיירות שעיינתי עכשיו, היה כתוב שבצפת יש חסידים. רציתי מאוד  לראות כיצד החסידים האלה באמת נראים, ולכן בחרתי לטייל בצפת ולנצל את שבוע החופשה שקיבלתי מהאולפן.

כשהגעתי לצפת חיפשתי מקום לינה ומצאתי את מרכז "אסנט" – מרכז אסנט הוא מקום שמציע שיעורים ביהדות ובקבלה וגם שירותים למטייל כגון לינה. קיבלתי מיטה בחדר משותף עם עוד כמה דיירות במחיר זול. לפתע ראיתי מודעה שכל מי שמשתתפת בשיעור יהדות מקבלת הנחה של 10 ₪ ללילה. אז כמובן נכנסתי לשיעור. מאוד נהניתי מהשיעור, והמשכתי הלאה גם לשיעורים הבאים שהציע המרכז וכך במהלך השבוע גיליתי משיעור לשיעור את עולם התורה, היהדות והמצוות, הייתי בשוק!! לא הכרתי את העולם הזה עד אז כלל!! נהניתי לראות ולגלות את דרך היהדות, את המידות הטובות שהיא נוטעת באנשים שחיים על פיה.

בהושענא רבה (הלילה האחרון של סוכות) השתתפתי בהתוועדות של הרב לייטר. ההתוועדות כל כך השפיעה עלי עד שבשעה חמש לפנות בוקר כשנכנסתי למיטה הייתה לי הרגשה מאוד מיוחדת, הרגשתי שהגעתי לאמת אך עדיין זה היה מורכב מאוד בשבילי ונשגב מדי.

יום למחרת חזרתי לבאר שבע, ושם התחלתי ללכת לבית כנסת רפורמי, כי לשם הלכו החברות שלי והתאים לי בכך שלא הייתה מחיצה בבית הכנסת ועוד דברים. נתנו לי שם טלית וספר תורה ואמרו לי לברך עליהם, הרגשתי הייתה מוזרה, הרגשתי שזאת לא האמת וזה לא המקום הנכון בשבילי. כשהחזקתי את ספר התורה אמרתי בליבי: "אני רוצה לדעת מה כתוב כאן"! וכך הקפדתי כל שבת ללכת לבית הכנסת, אך הפריע לי מאוד שקוראים רק שליש מהפרשה בכל שבת וגם זה בתרגום. אז החלטתי לחזור לצפת ל"אסנט" ולהכיר את היהדות המקורית. שם המשכתי להתחזק יותר  ויותר ובכך התחילה ההתקשרות של עם היהדות האמתית ועם חסידות חב"ד.

הזוית האישית

סיפורה של שמחה ציירסקי אותו סיפרה לחיה מושקא לופט, במפגשי תכנית הקשר הרב דורי.

מילון

אסנט צפת
מרכז 'אסנט' נוסד בשנת 1983, במטרה להעניק היכרות עם החוויה הרוחנית היהודית בכלל ועם מורשת צפת והקבלה בפרט. מכאן נובע השם: 'אסנט' –Ascent, שפירושו: עליה – התעלות... אנו מציעים לכם שבת נופש בצפת, חוויית בר ובת מצווה של פעם בחיים, סיורים בצפת והסביבה, הרצאות מרתקות ועוד

ציטוטים

”אני מאושרת ושמחה ומודה לה' שזכיתי לעלייה גשמית ורוחנית כאן בארץ ישראל. “

הקשר הרב דורי