מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהחגים ברוסיה לחגי ישראל

בחג 1-במאי יום הפועלים, כל תושבי העירה יצאו והניפו את דגלי רוסיה.

רימה נולדה בשנת 1948 במולדובה בעיר קישינב , לאימא קראו סימה ולאביה סימיון.
קישינב היא עיר הבירה. רימה גדלה בדירה שנמצאת מתחת לאדמה, בחצרה של רימה תמיד היו ילדים.
רימה והחברים שלה אספו בולים, וקלפי שחקנים ומפורסמים של קולנוע.
הם גם שיחקו קלס, חבל, בובות, גומי ועוד.הם גם גדלנו ביחד, ולמדנו באותו בית ספר.
רימה גדלה במקום חורפי מאוד ובאותו מקום היה יורד שלג כבד . בחג הכריסטמס רימה וחברותיה עלו על ההר, ועל ההר גם היה מחסן ושמה הם הביאו את המזחילות וירדו מטה ושוב אותו הדבר עד הערב ואחר-כך הלכו לבית.אימא של רימה הכינה המון מאכלים כגון: סנדוויצ'ים, בלינצ'ס, לביבות, סלטים, ממתקים, שוקולדים, מרמלדים, עוגיות, עוגות, פירות, שתייה וכ"ו.בחג 8-במרץ (יום אישה בינלאומי.)
רימה ואימא קיבלו המון מתנות. בחג 7-בנובמבר(יום הולדת מדינת רוסיה) כל תושבי העירה יצאו לרחובות והניפו את דגלי רוסיה, הדליקו זיקוקים בערב, מוזיקה, ריקודים ועוד. בחג 1-במאי(יום הפועלים) כל תושבי העירה יצאו והניפו את דגלי רוסיה, הדליקו זיקוקים בערב, מוזיקה, ריקודים ועוד.                                                                                                               בשנת 1955  רימה עלתה לכיתה א', בזמן שרימה למדה בבית ספר היא הייתה תלמידה מצטיינת למורה של רימה קראו נטלי קראוזה. רימה השתתפה הרבה פעמים בתחרויות של: שפה צרפתית ומתמטיקה.
רימה גם השתתפה בחוג התאטרון. באותם שנים רימה למדה מוזיקה בבית ספר מוזיקאלי וגם ניגנה  באקורדיון. בבית הספר שלה היו לה הרבה חברות וחברים, כשחגגנו יום הולדת לאחד הילדים כולם  הגיעו תמיד. תמיד הייתה שמחה גדולה במסיבה וגם יום – יום הייתה שמחה גדולה. בחודש ינואר במולדובה חוגגים את חג כריסמס ובחג זה היה עץ ישועה  בשנת 1964 רימה התחילה לעבוד בגן ילדים בתור מורת מוזיקה היא ניגנה להם באקורדיון הילדים אהבו מאוד את רימה,  רימה עצמה נהנתה לעבוד עם הילדים החמודים.בשנת 1966 רימה גמרה את לימודיה בבית ושם היא קיבלה תעודת בגרות. ובשנת 1967 רימה התחילה ללמוד באוניברסיטה ובשנת 1974 רימה גמרה את לימודיה וקיבלה את המקצוע הכלכלנית שלה.לאחר כמה שנים רימה התחילה לעבוד באקדמיה כלכלנית. בשנת-1972 רימה  התחתנה עם יפים בעברית (חיים)  והוא נהייה בעלה ב-1974 נולדה לרימה בת ושמה סבטלנה (בעברית אורלי ) בשנת-1991 רימה עלתה  לארץ  ישראל ביחד עם אימה וביתה היקרה לה. מהיום שרימה הגיעה לישראל היא התחילה לחגוג את כל החגים היהודיים.החג הראשון שחגגה בארץ היה חג השבועות.כשרימה נחתה בארץ היא הגיע ישר לגור במגדל העמק ברחוב תשי"ג.רימה התחילה ללמוד עברית באולפן שבמתנ"ס אחרי שסיימה הלכה לקורס ללמוד הנהלת חשבונות. אחרי קורס עוד כמה פעמים הלכה לאולפן ללמוד עברית.
בשנת 1993 התחילה לעבוד בלשכת רווחה בתור פקידה. גם באותו שנה התחילה לעבוד בהתנדבות בביטוח לאומי.
בשנת 2000 נפטרה אימא של רימה במגדל העמק. בשנת 2000 בתה של רימה התחתנה.
בשנת 2001 ביתה של רימה ילדה ילד ראשון ושמו גיא. בשנת 2004 בתה של רימה ילדה ילד שני רק שהפעם זאת הייתה בת ושמה סיגל. באותם ימים משפחתה של רימה התרחבה וגדלה.  
בשנת  2010 רימה יצאה לפנסיה.
בשנת 2012 רימה התנדבה בכמה וכמה מקומות. בביטוח לאומי, יער קהילתי, לשכת רווחה.
שכן רימה עבדה שם בעבר. מהיום שרימה הגיעה לישראל היא התחילה לחגוג את כל החגים היהודיים 
והיום היא חוגגת את כל חגי ישראל !

מילון

חג המולד
חג המולד נחוג ב-25 בדצמבר בכנסייה הקתולית, בכנסיות הפרוטסטנטיות ובכנסייה היוונית-אורתודוקסית

ציטוטים

”אם אתה רוצה להצליח בחיים הכול תלוי רק בך תהיה תמיד בן היהודים “

הקשר הרב דורי