מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מהודו ופרס לארץ ישראל

סבא דניאל והתלמידים אורי ואיתמר
תקופת שירותי הצבאי
העלייה לאשדוד מהודו

העלייה לאשדוד

שמי דניאל דניאלס. הגענו לאשדוד בשנת 1963. התגוררנו ברחוב הרב מימון. התחילו החיים שלנו, שלי ושל משפחתי בעיר אשדוד.

אני המשכתי ללמוד בבית ספר מקצועי שנקרא "הנוער עובד ולומד", אחרי מספר שנים התגייסתי לצה"ל ליחידת הצנחנים. הייתי הצעיר ביותר ביחידת הצנחנים. שלחו אותי לעשות קורס שחייה ועברתי את הקורס בהצלחה. אחרי שחרורי מהצבא הכרתי חבר שגר בנתניה ושם התחלתי לעבוד בשרותי גרירה. אחרי מספר חודשים עזבתי את נתניה וחזרתי לעיר אשדוד. קניתי באותו זמן רכב חילוץ וגרירה.

img-20170108-wa0012
בקורס צניחה
img-20170108-wa0009
בשרות הצבאי בגבול ירדן

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

נהג פרוע בכביש החוף

כמו כן, עבדתי עם משטרת אשדוד בחילוץ רכבים שמעורבים בתאונה ורכב גנוב.

לילה אחד, התקשרו אליי שאבוא דחוף לצומת אשדוד בכביש החוף, כי רכב התהפך ומתחת לאוטו נמצא גנב. באתי והתחלתי לחלץ את הרכב, פתאום יצא הבחור מתחת לרכב. לא קרה לו כלום, השוטרים עצרו אותו על לקיחת רכב ללא רשות.

במלחמת ששת הימים הייתי בסיני. הגעתי עם הצנחנים, זמן קצר אחרי כיבוש רפיח, ושם נשארתי לשמור על הבסיס. הבסיס הזה שימש גם נזקקים עזתים. אחרי מלחמת ששת הימים, התקיימת מלחמת ההתש"ה ואחרי מספר שנים ב-1977, נשיא מצרים, אנואר סאדאת, שעשה שלום עם מדינת ישראל.

בשנת 1969עברתי קורס צניחה, קודם כל למדנו על כול מיני מתקנים הקשורים לצניחה אחרי זה עלינו על מטוס ששמו "נורד" קפצנו מהמטוס עם המדריך שלי, ששמו בן שבת. היה כיף מאוד ותחושה של עליה למעלה. כל מי שקופץ ממטוס סופר שניות זה נקרא 21,22,23, עד שהוא נוחת לקרקע. כל ימי שישי, היו צונחים והיינו יוצאים לחופשה בשבת. היחידה שלי בצנחנים שמרנו על הגבול עם ירדן. היה גבול מאוד עוין בתקופה הזאת, חיילים נהרגו בשמירה על המדינה.

המצגת של סבא דניאל ואורי

הזוית האישית

סבא דניאל: "תודה רבה לאורי ואיתמר שהכרתי אתכם. מאחל לכם בריאות והצלחה בהמשך הדרך."

אורי עייש ואיתמר אפריאט: "תודה לסבא דניאל שסיפר את הסיפור אהבנו לשמוע על הגעתו לארץ ישראל ולעיר אשדוד מהודו. הסיפור היה מעניין מאוד".

מילון

הנוער העובד והלומד
תנועת נוער שבתחילתה, דאגה לתלמידי ביה"ס המקצועי.

ציטוטים

” יחידת הצנחנים שמרתי על הגבול ירדן עם השנים חיילים רבים נהרגו בשמירה על המדינה“

הקשר הרב דורי