מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבריסל לישראל

גבריאל ואריה
אריה ומזל
סבא אריה וסבתא מזל בגרעין "חלוצי לביא"

אריה (ליאון) בן נחמיה ורבקה קרבל .

הורי הגיעו לבלגיה מפולין לפני מלחמת העולם השנייה.
נולדתי בתאריך 23.12.1942 בבריסל בלגיה. בתקופה בה שהנאצים שלטו שם, לכן נאלצה אמי להסתתר בכפרים בעזרת גויים מקומיים. לקראת הלידה היא רצתה ללדת בבית חולים בבריסל, כי לפני  ההריון בו  נשאה אותי היו לה שני ילדים שנפטרו ממחלה.
מיד עם תום טקס ברית המילה שלי, שהתקיים בבית החולים,  מיד בצאת אבי והמוהל, הם נתפסו ע"י הנאצים. הסתבר, שהייתה הלשנה של "מוסר" (מלשן יהודי). הם נלקחו  ע"י הנאצים, למחנה מעצר בבלגיה. לאחר שבועיים נשלחו  משם למחנה ההשמדה לאושוויץ. משם אבי לא שרד ואין לי פרטי רישום עליו שנעשו ע"י הגרמנים.
אמי חזרה יחד איתי לכפר להתחבא עד תום המלחמה עד השחרור. בשנת 1949 עלינו לישראל גרנו תקופה בחיפה ואחר כך בזיכרון יעקב ושוב חזרנו לחיפה. למדתי בבית ספר יסודי בזיכרון יעקב ב"נילי" עד כיתה ד'. עד כיתה ח' למדתי בבית ספר "מוריה" בחיפה ובתיכון בבית ספר "יבנה" בחיפה.
הייתי חבר בתנועת "בני עקיבא" בחיפה ושם הכרתי את אשתי מזל לבית שריקי. התגייסנו, אשתי ואני, לצה"ל במסגרת גרעין "חלוצי לביא" של "בני עקיבא". כשנה אחרי השחרור התחתנו וגרנו בחיפה, בקריית מוצקין. מזה שנתיים אנחנו גרים ביקנעם עלית.
"בני עקיבא היא תנועת נוער בינלאומית. בני עקיבא ישראל מהווה את תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל. מזכ"ל התנועה בישראל הוא דני הירשברג, ומזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית הוא הרב נעם פרל."
פרט חשוב שעד היום יש לחברי הגרעין שלנו, גרעין בני עקיבא "חלוצי לביא", קשרים הדוקים שמתבטאים באירוח הדדי, שמחות וטיולים משותפים.
בס"ד נולדו לנו 3 בנים ו- 14 נכדים. כל המשפחות דתיות. אני מודה לקב"ה על הטוב שגמל לי ושרק נהיה בריאים ושיהיה שלום בארץ.

מילון

'מוסר''
מלשן יהודי שמלשין על יהודים אחרים לנאצים.

בני עקיבא
בני עקיבא היא תנועת נוער בינלאומית. בני עקיבא ישראל מהווה את תנועת הנוער המרכזית של הציבור הדתי לאומי בישראל. מזכ"ל התנועה בישראל הוא דני הירשברג, ומזכ"ל תנועת בני עקיבא העולמית הוא הרב נעם פרל.

ציטוטים

”אני מודה לקב''ה על הטוב שגמל לי ושרק נהיה בריאים ושיהיה שלום בארץ. “

הקשר הרב דורי