מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבאקו ועד קריית ביאליק

תמונה של משפחתי
אימא ודודה בבגרותם
טטיאנה עולה ארצה- סיפור מרגש עד דמעות

סבתא וסבא שלי נולדו באותה השנה, בשנת 1938, בבאקו (עיר הבירה של אזרבג'ן). העיר באקו נמצאת על החוף של הים הכספי.

סבתא וסבא שלי גדלו כל אחד במשפחתו. יום אחד הם נפגשו והתאהבו אחד בשני. לאחר מכן הם התחתנו ובשנת 1963 נולדה אמא שלי טטיאנה, אך היא נולדה לא לבד אלא עם אחותה מרינה – הן תאומות ודומות כמו שתי טיפות מים. כשהן היו בגיל עשר נולד להם אח קטן בשם זאב.

סבתא וסבא שלי החליטו לעלות לישראל אחרי שהדודים שלי עלו לארץ. בדיוק בזמן הזה אמא שלי פגשה את אבא שלי גנדי, הם התחתנו בשנת 1990. אבא שלי גנדי לא יכול היה לטוס לישראל כי הייתה לו עבודה במוסקבה – לשם הוא טס עם אמא שלי, אבל סבתא וסבא שלי, הדוד זאב וסבתא רבתא שלי שרה, ארזו מזוודות טסו לישראל.

בזמן שסבתא וסבא שלי, הדוד זאב וסבתא רבתא שרה הגיעו לישראל הייתה בארץ מלחמה (ישראל נגד עיראק). ביום שהם הגיעו לשדה התעופה "בן גוריון" עיראק שלחה טיל אל תל אביב ולכולם התחילו לחלק מסכות גז. שרה, סבתא רבתא, בכלל לא רצתה לשים את מסכת ההגנה כי מעולם לא נתקלה במסכות כאלה. כשהסתיימה החרדה הושיבו את משפחתי במונית והסיעו אותם לדודים שלי. הדודים הכינו להם את חדר הביטחון כי באותם הימים לא הפסיקו להשמיע את האזעקות שגרמו לחרדות.

לסבתא וסבא שלי היה קשה כי הם לא ידעו את השפה ולא הבינו מתי משמיעים את האזעקות ומתי מפסיקים אותן.

הדודים שלי עזרו למשפחתי לשכור דירה בקריית ביאליק לאחר שהמלחמה הסתיימה. סבתא וסבא שלי הלכו ללמוד באולפן עברית והדוד זאב בגיל 16 הלך ללמוד בחטיבת הביניים בקריית ביאליק. עם סיום הלימודים באולפן סבא התחיל לעבוד במפעל וסבתא שלי גם התחילה לעבוד. העבודה עבורם הייתה לא קלה כי הם לא היו צעירים בכלל.

בבאקו סבתא שלי עבדה כמורה וסבא עבד כארכיטקט, ובישראל הם היו צריכים להתחיל הכל מהתחלה, אך הם לא התייאשו ושמחו על כך שהם כולם ביחד מאוחדים בישראל.

סבתא וסבא שלי עם כל הילדים שלהם אוהבים מאוד לטייל, הם טיילו הרבה מאד ונסעו לכל מקום במכונית הקטנה שלהם. הם נסעו גם לחו"ל, לארצות שונות כמו: גרוזיה, אוקרינה, רוסיה וכו… אבל אז כל הארצות אלו יחד נקראו ברית המועצות.

הזוית האישית

ארינה קלוסטוב: בזמן הכנת העבודה הכרתי את ההיסטוריה של משפחתי יותר טוב! בנוסף למדתי לעשות הרבה דברים חדשים במצגות, למשל להעביר תמונות. עכשיו אני יודעת מה אמא ודודה שלי, התאומות, עשו בילדותן ואני יודעת אלו הרפתקאות הן עברו ביחד עם משפחתם וחבריהם.

מילון

אזרבג'ן
מדינה בקווקז הסמוכה לים הכספי.

באקו
באקוּ (באזרית: Bakı) היא בירת רפובליקת אזרבייג'ן והעיר הגדולה בה. העיר נמצאת על גדתו הדרומית של חצי האי אפשרון (Abşeron), בצדו המערבי של הים הכספי. ויקיפדיה

ציטוטים

”בבקו סבתא שלי עבדה כמורה וסבא עבד כארכיטקט, בארץ הם היו צריכים להתחיל הכל מהתחלה“

הקשר הרב דורי