מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מבצע סבתא

אני וסבתא ליד מסעדה.
סבתא בת 20 מקבלת תעודת מורים.
החיים של סבתא שלי

שמה של סבתא שלי הוא סימה לובלסקי, על שם סבא רבה של סבתא שמעון לייב, ומשמעות השם לובלסקי הוא בן של זאב. שם המשפחה לפני נישואין הוא סווישטש שמשמעתו הוא ציוץ של ציפור. סבתא נולדה בבואנוס איירס בשנת 1945.

כשהייתה בתנועת הנוער אהבה לרקוד והייתה טובה בזה,  בחרו אותה לרקוד יחד עם שני בחורים להופעה בפני הקהילה היהודית בתאטרון מוכר בבואנוס איירס.

בגיל 15 בבית ספר נורמל 7 שהוא בית ספר ממשלתי למורים, היא ‫הצטיינה בספורט ואתלטיקה, ובחרו אותה לייצג את בית הספר שלה מבין כל בתי הספר בבואנוס איירס. היא לא זכתה במקום הראשון אבל במקום מכובד מאוד. היא גם למדה בבית ספר יהודי על שם שלום עליכם.

סבא וסבתא הכירו בחוף הים כשחברה טובה הכירה ביניהם, בשנת 1966, ובשנת 1969 הם התחתנו בחתונה אזרחית וגם ברבנות.

מקום העבודה הראשון שלה בתור מורה, היה בבית הספר היהודי בכיתות א-ב  בבואנוס איירס, ושם עבדה במשך 12 שנים. כשעלתה לארץ בשנת 1978 יחד עם כל המשפחה, עבדה באותו מקצוע במשך 24 שנים בכיתות א,ב,ג בבית ספר יסודי בנצרת עילית על שם "כרמל". זה מקצוע שבחרה ומאוד נהנתה לעסוק בו, אהבה לחנך וללמד ילדים בגיל הרך ולהקנות להם ערכים ואהבה לארץ ישראל, הרגישה את תרומתה בחינוך וגם קבלה הרבה ידע, סיפוק והנאה.

הדבר הכי מיוחד שקרה לה בחיים זה שנולדו לה שתי בנות נהדרות חרוצות ומוצלחות, ושמן דליה ודפנה, ומהן יש לה שישה נכדים מקסימים, נבונים וחכמים, והיא מאחלת להם בריאות טובה וחזקה ושיהיו הכי מאושרים בחייהם!

הזוית האישית

מילון

להקנות
ללמד/להעביר ידע או רגש מסוים

ציטוטים

”אהבתי לחנך וללמד ילדים בגיל הרך ולהקנות להם ידע ואהבה“

הקשר הרב דורי