מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

פרס אקו"ם לסבא יצחק אליעזר – מלחין, מנצח ומוזיקאי ועורך תכניות מוזיקה

סבא של איתמר
סבא של איתמר
סיפור על ילדות בעיראק עלייה לארץ ועבודה בארץ

סבי יצחק אביעזר נולד בשנת 1930 בעיראק, בעיר בגדאד. הוא עלה לישראל בשנת 1948. לתיעוד סיפורו ערכתי עמו ראיון.

בראיון שערכתי עם סבי, הופתעתי יותר מכל לגלות, שהוא עבד ב"קול ישראל" חמישים שנה! הפתיע אותי שהוא הגיש תכניות בערבית, אשר מפארות את המוסיקה של בני עמו ושהוא חגג וציין ב"קול ישראל" אירועים חשובים בתכניות מוסיקה מיוחדות. עוד התגאיתי בו על שניצח על שלוש תזמורות, הלחין יצירות נפלאות וכתב מילים.

אני מרגיש חיבור לדבר זה מכיוון שאני עוסק הרבה במוסיקה. גם ילדותו של סבא מעניינת אותי, שהוא נולד בבגדאד, למד שם בחדר עברית וערבית, ושהוא עבר את פרעות הפרהוד ועלה לארץ, לקיבוץ.

לאחר הראיון התרחש אירוע מאוד משמח. כמו שכבר ציינתי, סבי עשה הרבה למען המוסיקה הערבית בישראל, ותרומתו היתה מוערכת. לאחרונה, הוענק לסבי פרס אקו"ם, (ראשי תיבות: אגודת קומפוזיטורים, ומחברים ומו"לים) על עשייה למען התרבות בישראל, למשל: מלחין, סופר, משורר ועוד. זהו פרס מכובד מאוד וסבי זכה בו השנה אני גאה ומרוצה על כך.

תמונה 1

"אקו"ם (ראשי תיבות: אגודת קומפוזיטורים, ומחברים ומו"לים) היא אגודה הפועלת לשמירת זכויותיהם של היוצרים הישראלים מתחומי המוזיקה, הספרות והמו"לים הישראליים למוזיקה. מטרת האגודה היא גביית תמלוגים הוגנים וראויים וחלוקתם ליוצרים.

 סבא זוכה פרס אקו"ם על תרומתו למוזיקה הערבית

תמונה 2

אתר אקו"ם יצחק אביעזר

"יצחק אביעזר הוא מלחין ומנצח תזמורת, עורך, מפיק, כותב ומגיש. נולד בשנת 1931 בעיראק ועלה לישראל בשנת 1951. יצחק הגיש ב"קול ישראל בערבית", והקהל הערבי הכיר אותו בכינוי "אסחאק אבו אליעיז". במהלך שנותיו ערך,הגיש וניצח על מוסיקה ערבית ופיוט עברי במופעים רבים.

הוא קיבל את פרס היצירה הראשון, פסטיבל העווד הבינלאומי בשנת 2006, פרס מפעל חיים מאגודת אח"י ומחוות מפעל חיים מבית אביחי.

הזוית האישית

איתמר כוחן: אני גאה ומרוצה  מאוד מסבי על  פועלו במשך כל השנים, על תרומתו לעולם המוזיקה ועל זכייתו בפרס המכובד מאוד בו זכה השנה.

מילון

אקו"ם
אקו"ם (ראשי תיבות: אגודת קומפוזיטורים, ומחברים ומו"לים) היא אגודה הפועלת לשמירת זכויותיהם של היוצרים הישראלים מתחומי המוזיקה, הספרות והמו"לים הישראליים למוזיקה. מטרת האגודה היא גביית תמלוגים הוגנים וראויים וחלוקתם ליוצרים.

קול ישראל
קול ישראל היא רשת שידורי הרדיו הממלכתית של מדינת ישראל, שפועלת החל משידור הכרזת העצמאות. "קול ישראל" הופעלה במסגרת רשות השידור עד 14 במאי 2017, ולמחרת, ב-15 במאי, החלה לפעול במסגרת תאגיד השידור הישראלי.

אנדרתו מדארק
כפרה עליך

ציטוטים

”לא ישא גוי אל גוי חרב, ולא ילמדו עוד מלחמה“

הקשר הרב דורי