מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאלג'יריה לגבעת שמואל

תמונה משותפת באחד המפגשים
בית הכנסת ליוצאי אלווד סוף
החיים של סבא והקמת בית כנסת ליוצאי אלווד סוף

 ילדות
נולדתי באלג'יר בעיר אלווד סוף בתאריך 5.1.1946, למשפחה. לאחי קראו ניסים ואחותי חנה. אני הייתי השלישי. למדתי בבית ספר נוצרי עד השעה 15:00 ולאחר מכן הלכנו ל-"חדר" ללמוד תורה עד השעה 18:00 וחזרנו לבית ספר הנוצרי עד השעה 20:00,
 
זה היה עד שנת 1956, אז החלטנו לעלות  לארץ ישראל.
 
העלייה לארץ
עלינו מאלג'יריה, עיר הבירה של אלג'יר. נסענו לפריז, עיר הבירה של צרפת, ומשם באוניה שנקראת "ארצה" עד חיפה. משם העבירו אותנו לשדרות שהייתה שם מעברה שוממת, נשארנו שם שבוע ימים ומשם עברנו למושב יושביה וגרנו אצל הדוד 11 חודשים. משם עברנו לגבעת שמואל.
הגענו בזמן מלחמת סיני. החיים היו קשים, היה חוסר עבודה, אבל האנשים היו מאוד מגובשים ועוזרים אחד לשני. 
עבדנו בחקלאות בשכר נמוך רק כדי לקיים את המשפחה. לאחר מכן אבא שלי עבר לעבוד במועצה המקומית שבגבעת שמואל. הוא היה נוסע עם עגלה רתומה לסוסים והיה אוסף עם העגלה פסולת בעיר גבעת שמואל.
לאט לאט המצב השתפר והיה לנו עבודה מסודרת והתקדמנו בחיים.
בגבעת שמואל למדתי בבית ספר דתי "אור יעקב" ואחרי הלימודים התגייסתי לצה"ל בשנת 1963 עד סוף 1965.
 
בשנת 1967 הייתה מלחמת ששת הימים וגיסו אותי, שרתתי בחיל חימוש, ואחרי המלחמה בחודש נובמבר בתאריך 671115 התחתנתי עם חנה, שהיא הייתה איתי בכיתה וגם בת דודה שלי.
הקמתי בית. נולדו לי 5 ילדים, ארבע בנות: לימור, גלית, מזל ודקלה ובן אחד: אברהם, שהוא אבא של שירה.
 
בגבעת שמואל הוקם בית כנסת בשנת 1949 ברחוב פרדס רוזנבלום, בית כנסת זה נמצא עד היום באותו מקום שבו מתפללים רוב העדה.

תמונה 1

 
 
תמונה 2
 
מורה מובילה: שירה רבי 
תשע"ו, 2016
 
העשרה: 
מלחמת סיני (ידועה בישראל גם בשם "מבצע קדש", ובערבית ידועה בשם "התוקפנות המשולשת" – ?????????? ???????????) היא מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה וצרפת לבין מצרים, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956 (כ"ד בחשוון עד א' בכסלו תשי"ז). במהלך המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני, למעט רצועה צרה לאורך תעלת סואץ, השמיד תשתיות צבאיות רבות ופגע בצבא המצרי. להמשך כאן

מילון

מלחמת סיני
מלחמת סיני (ידועה בישראל גם בשם "מבצע קדש", ובערבית ידועה בשם "התוקפנות המשולשת" - ?????????? ???????????) היא מלחמה קצרה שהתנהלה בין ישראל, בריטניה וצרפת לבין מצרים, בין 29 באוקטובר ל-5 בנובמבר 1956 (כ"ד בחשוון עד א' בכסלו תשי"ז). במהלך המלחמה כבש צה"ל את חצי האי סיני, למעט רצועה צרה לאורך תעלת סואץ, השמיד תשתיות צבאיות רבות ופגע בצבא המצרי.

ציטוטים

”אין דבר העומד לפני הרצון“

הקשר הרב דורי