מאגר סיפורי מורשת

אוצר אנושי מתוכנית הקשר הרב-דורי

מאיר אב בית בבית גיל זהב בירוחם

עדן שרת מראיין את מאיר מלכה
עדן שרת מראיין את מאיר מלכה
מאיר מגיע לקול קריאתם ומסייע להם בכל דבר.

במסגרת תכנית הקשר הרב דורי, פרוייקט "ערכים בעריכה" של כיתה ה' בנים תש"ע בבי"ס קול יעקב, במהלך מפגשי התכנית, ראיינו התלמידים  את האזרחים הותיקים, חלקם סבים וסבתות. מסיפוריהם למדו התלמידים סיפורי מורשת ועל ההסטוריה של מדינתנו. 

עדן שרת בחר לראיין את שלמה מלכה שסיפר לנו על שנותיה הראשונות של ירוחם וכאדם ששיחק כדורגל ואימן ועמד בראש אגף הספורט בירוחם, הרחיב בנושא הכדורגל. כמו כן בשנים האחרונות, מאיר משמש כאב בית לאוכלוסיית הקשישים ומגיע לקול קריאתם ומסייע להם בכל דבר.

כנסו לקישור לשמוע את סיפורו המלא של מאיר מלכה

מאיר מלכה מספר: "נולדתי במרוקו לפני 58 שנים, בשנת 1952. עלינו לארץ הייתי בן 6-7. הגענו ישר לירוחם. ירוחם הייתה יישוב, כפר קטן. היו פה אולי, 100 משפחות, שהיגיעו מרומניה, מהודו וממרוקו. פה גדלנו. משפחה בת שש נפשות אבא, אמא וארבעה ילדים.  עלינו בשנת 1959. ההורים שלי עם כל המשפחה, עלינו לארץ ישר לירוחם. זה היה מקום קטן, מעט בתים, מעברה עם כמה שיכונים. מאז אני גר בירוחם. משנת 1959 ועד היום. אני נשוי עם 2 ילדים. אני מאוד מאושר פה. מקום קטן ומתפתח יפה והחברה טובה.

השנים הראשונות היו קשות.מדינה קטנה, מרחקים עצומים.להגיע מירוחם לבאר שבע, לקח הרבה זמן, 4-5 שעות נסיעה. היה אוטובוס אחד, הוא נסע ארבע םפעמים ביום. היה קשה. אבא עבד בעבודות דחק. אנא הייתה עקרת בית. לאט לאט עם השנים, המדינה התחילה להתפתח. היום יש לנו מדינה נהדרת, נפלאה.

מרכז יום לקשיש "בית גיל הזהב", ירוחם

יש לי סדר יום קבוע, אני מתחיל בהנחת תפילין, אני אדם מסורתי, שומר שבת. הולך לעבודה. אני עובד בבית גיל הזהב. אני משמש כאב בית לאוכלוסיית הקשישים ומגיע לקול קריאתם ומסייע להם בכל דבר. יש לי קריאות של קשישים וביקורי בית. יש לי כ – 90 קשישים, מחוברים כולם ללחצני מצוקה. בכל בעיה הם לוחצים ומזעיקים אותי ואני ברצון מגיע לכולם. כל כולי מסור בשבילם, זה בשבילי הרבה יותר מעבודה, זו נתינה ללא גבולות.

תמונה 1

העשרה

כנסו לקישור לשמוע את סיפורו המלא של מאיר מלכה

תכנית הקשר הרב דורי – בלוג "רשמים וחוויות", אהוד עדני כותב על התכנית" "הרעיון היה לנסות להתחבר לעולם המדיה הסובב את התלמידים אך לכוון אותו לערכים. לגרום לתלמידים שמבלים שעות מול מסכים (מחשב, טלוויזיה, פלאפון, אייפוד וכו') להשתמש בכלים הללו, לא רק להעביר זמן, בטלה, שיחות, חוויה, משחקים ריקים מתוכן, אלא להשתמש בכלים הללו גם לעשיית סרטונים מסוגים שונים הבנויים מערכים שלמדנו בכיתה (בין אדם לחברו) .."

תכנית הקשר הרב דורי, פרוייקט "ערכים בעריכה"  תלמידי כיתה ה' בנים, שנה"ל תש"ע

מילון

ג'וינט ישראל אשל
יותר מ - 830,000 בני 65 ומעלה חיים בישראל ומאות אלפים נהנים, באופן ישיר ועקיף, ממגוון עשיר של שירותים ותכניות בכל הארץ שתוכננו ופותחו על ידי ג'וינט ישראל-אשל, אחת מהשותפויות הגדולות והותיקות בין ג'וינט ישראל והממשלה, אשר נוסדה בשנת 1969 במטרה לתכנן ולפתח שירותים למען הזקנים בישראל.

ציטוטים

”כל כולי מסור בשבילם, זה בשבילי הרבה יותר מעבודה, זו נתינה ללא גבולות.“

הקשר הרב דורי